Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag bra betalt för dessa ?
12540951_634310350040241_5587176937038648730_n.jpg

Nu saknade dom visserligen ludd,men man kan inte få allt
Typen ser fin ut men tyvärr ser man inte hela hasen och mellanhänderna. Gillar särskilt den lite nättare till höger.

Nej,men öststat och ovan på allt annat CH hundar,i Sverige hade dom åkt ut med kep tror jag
Öststaterna har en del intressant blod.
Nästa gång blir det dock Spanskt här (den som jag ska ha en valp efter)

• Gilla
Reactions: Is
Gissar att det är hane och tik. Kanske ett "par" till en kull då de är ganska liktypade. Jag personligen är inte jätteförtjust i röda och gula schäfrar så därför föll väl tiken mig mer i smaken :p

Såg den här annonsen på B****t idag...

Sökes mellanpudel hane
1 000:-

Hej!!! Jag letar en mellanpudel kille eller en mindre storpudel kan gå till min tik hon är ca:45 cm i manken hon är en blandning på Pudel, Whippet och Dvärgschnauzer med en fantastisk mentalitet det är mycket därför jag avlar på henne då jag vill att dessa gener skall gå vidare hon är mycket signalstark (vilket även hennes mamma var) märker lätt vilka signaler den andra hunden sänder ut och reagerar som hon skall på det Exempel den andra hunden skickar signaler som säger backa lämna utrymme då gör hon det det gäller även människor om vi möter någon hundrädd så märker hon det och lämnar stort utrymme för den rädda, hon har jobbat en del med att hjälpa rädda och osäkra hundar det har varit hundar i alla storlekar från Grand Danois, Leonberger ner till Italiensk Vinthund hon har även en fantastisk näsa då hon hjälpt till att hitta en chihuahua som sprungit bort. Hon fick en kull på sju valpar i December 2014 som alla har utvecklats till fantastiska fin hundar som ärvt Sissis mentalitet så om du har killen till Sissi så kan du väl höra av dig jag vill helst ha en Pudel eller med mycket pudel i.Parningsavgiften kan vi ju givetvis diskutera så alla parter bli nöjda.på kort nummer två är hon med valpen vi behöll då 5 månader på kort nummer tre är Sissi nerklippt och Ludde är där tre månader.

Såg precis en annons på en blandraskull där modern var collie/BC/labrador/samojed och fadern var schäfer/kuvasz. Väldigt söta valpar, men herregud vilken blandning :crazy: Hoppas för ev valpköpares skull att de förigare raserna slår igenom, men det kanske uppfödarna tänkte de skulle göra eftersom de är i majoritet? :idea:

Såg den här annonsen på B****t idag...

Sökes mellanpudel hane
1 000:-

Hej!!! Jag letar en mellanpudel kille eller en mindre storpudel kan gå till min tik hon är ca:45 cm i manken hon är en blandning på Pudel, Whippet och Dvärgschnauzer med en fantastisk mentalitet det är mycket därför jag avlar på henne då jag vill att dessa gener skall gå vidare hon är mycket signalstark (vilket även hennes mamma var) märker lätt vilka signaler den andra hunden sänder ut och reagerar som hon skall på det Exempel den andra hunden skickar signaler som säger backa lämna utrymme då gör hon det det gäller även människor om vi möter någon hundrädd så märker hon det och lämnar stort utrymme för den rädda, hon har jobbat en del med att hjälpa rädda och osäkra hundar det har varit hundar i alla storlekar från Grand Danois, Leonberger ner till Italiensk Vinthund hon har även en fantastisk näsa då hon hjälpt till att hitta en chihuahua som sprungit bort. Hon fick en kull på sju valpar i December 2014 som alla har utvecklats till fantastiska fin hundar som ärvt Sissis mentalitet så om du har killen till Sissi så kan du väl höra av dig jag vill helst ha en Pudel eller med mycket pudel i.Parningsavgiften kan vi ju givetvis diskutera så alla parter bli nöjda.på kort nummer två är hon med valpen vi behöll då 5 månader på kort nummer tre är Sissi nerklippt och Ludde är där tre månader.

Har personen någonsin hört talas om PRA och vilka raser man bör kolla för detta?

Troligtvis inte.

Såg precis en annons på en blandraskull där modern var collie/BC/labrador/samojed och fadern var schäfer/kuvasz. Väldigt söta valpar, men herregud vilken blandning :crazy: Hoppas för ev valpköpares skull att de förigare raserna slår igenom, men det kanske uppfödarna tänkte de skulle göra eftersom de är i majoritet? :idea:

Finns det INTE söta valpar oavsett ras och mix? :p

Jag börjar fundera på hur den där hemska skinnhunden från Hell såg ut som valp. Den kan inte heller varit söt som liten. Tycker överhuvudtaget att nakna hundar är läskiga.

Tycker det känns om att man sitter kelar med en manlig könsdel när man klappar dom :o

Jag hade kanske inte kommit på liknelsen då jag är väldigt pryd, men håller med om att pälslösa är läskiga. Läderråttan (@Voff ) tog dock priset... Nakendjur är läskigt. Oavsett om det är katter, hundar eller råttor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama