Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade kanske inte kommit på liknelsen då jag är väldigt pryd, men håller med om att pälslösa är läskiga. Läderråttan (@Voff ) tog dock priset... Nakendjur är läskigt. Oavsett om det är katter, hundar eller råttor...

Hahaha sorry för liknelsen men det är inte jag som kommit på det, är en vän som drog den liknelsen och efter det har jag inte kunnat glömma det!

tumblr_lz1cpaQ5rO1ro1jpzo1_500.jpg

Såg den här annonsen på B****t idag...

Sökes mellanpudel hane
1 000:-

Hej!!! Jag letar en mellanpudel kille eller en mindre storpudel kan gå till min tik hon är ca:45 cm i manken hon är en blandning på Pudel, Whippet och Dvärgschnauzer med en fantastisk mentalitet det är mycket därför jag avlar på henne då jag vill att dessa gener skall gå vidare hon är mycket signalstark (vilket även hennes mamma var) märker lätt vilka signaler den andra hunden sänder ut och reagerar som hon skall på det Exempel den andra hunden skickar signaler som säger backa lämna utrymme då gör hon det det gäller även människor om vi möter någon hundrädd så märker hon det och lämnar stort utrymme för den rädda, hon har jobbat en del med att hjälpa rädda och osäkra hundar det har varit hundar i alla storlekar från Grand Danois, Leonberger ner till Italiensk Vinthund hon har även en fantastisk näsa då hon hjälpt till att hitta en chihuahua som sprungit bort. Hon fick en kull på sju valpar i December 2014 som alla har utvecklats till fantastiska fin hundar som ärvt Sissis mentalitet så om du har killen till Sissi så kan du väl höra av dig jag vill helst ha en Pudel eller med mycket pudel i.Parningsavgiften kan vi ju givetvis diskutera så alla parter bli nöjda.på kort nummer två är hon med valpen vi behöll då 5 månader på kort nummer tre är Sissi nerklippt och Ludde är där tre månader.

Hm, någon fick visst slut på punkterna och kommatecknen :meh:

Jag tänker inte ens kommentera hur idiotiskt det är :wtf:

Följande står att läsa i en annons på blocket, mina kommentarer inom parentes.

Mamman är meriterad på utställning, pappan i lydnad(ett förstapris i lydnadsklass 1) , föräldrarna har känd mental status(tiken har 5 på skott), pappan är KORAD(direkt felaktigt, bara gk exteriörbeskrivning) och uppflyttad på bruksprov(uppflyttad från appell)!

:arghh: :rage:

Mamman är meriterad på utställning, pappan i lydnad(ett förstapris i lydnadsklass 1) , föräldrarna har känd mental status(tiken har 5 på skott), pappan är KORAD(direkt felaktigt, bara gk exteriörbeskrivning) och uppflyttad på bruksprov(uppflyttad från appell)!

Typ såna ser jag många av inom aussieaveln där de ska försöka få det att låta som det är arbetsavel det handlar om. "HÖGT meriterade föräldrar" betyder oftast uppflyttad till lägerklass och ev ett 1:a pris i lkl 1 (eller om det är riktigt high fashion, lkl 2 :up:!). Eller RLD F....

Typ såna ser jag många av inom aussieaveln där de ska försöka få det att låta som det är arbetsavel det handlar om. "HÖGT meriterade föräldrar" betyder oftast uppflyttad till lägerklass och ev ett 1:a pris i lkl 1 (eller om det är riktigt high fashion, lkl 2 :up:!). Eller RLD F....

Det här var en aussiekull. :(

Det här var en aussiekull. :(

Gissade nästan på det.... Som sagt, det är inte alls ovanligt att folk ljuger/tänjer på sanningen med lite halvcrappiga kullar för att få det att låta bättre än vad det är... Tänk om de la den tiden på bra avel istället, vad mycket bättre det skulle vara då!

Men nä, avla på skit och låtsas som det är bra sen, det går bra :up: (ja ä int bitter ;) :p)

Ras?

Femma på skott. Jisses.....
Gk exteriör fick tom kullsystern till ungtiken trots att hennes öron är slappa och fladdrar runt i Scoobydoostil:D
(Och därför ströks hon ur aveln)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama