Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Följande står att läsa i en annons på blocket, mina kommentarer inom parentes.
Mamman är meriterad på utställning, pappan i lydnad(ett förstapris i lydnadsklass 1) , föräldrarna har känd mental status(tiken har 5 på skott), pappan är KORAD(direkt felaktigt, bara gk exteriörbeskrivning) och uppflyttad på bruksprov(uppflyttad från appell)!
Femma på skott. Jisses.....
Har säkert nämnts tidigare men, chihuahua - am bulldog. Hur fan tänkte man där?
Utställningsaussies?En av de större (och inte större som i bra, utan som mångvalpsavlande ) aussiekennlarna har en tik med brutet MH som har tre kullar efter sig.... verkligen seriös avel
Samma schäferhane jag har skrivit om innan i den förra tråden, men nu med en annan bild och annonstext Kanske @Voff är intresserad?
"*hund* är en fantastiskt fin herre, pappa till många stora kullar (Kommer någon ihåg hur många?), har goda rekomendationer och är lätt att para med. Ej elak! Han är lyhörd och väldigt go, uppvuxen med barn och andra hundar. Han håller koll på det mesta här, hämtar mig om någon av barnen gjort illa sig eller vandrat iväg, säger till om hästarna rymmer. Och är överlag min bästa vän.
Han är rakryggad, långhårig och stor (Som en ursprungsschäfer ). 73 cm hög och väger 45 kilo.
Jag tar 4000:- för en parning, och då ingår omparning om tiken mot förmodan skulle gå tom.
Han är höftledstestad (Vilket resultat? D?), men har ej stamtavla. Dock renrasig. Vi tar emot tikar av liknande raser (Pudel? Malinois?), och lägger fokus på att tiken ska vara stabil och frisk."
Jadå! Eller vet inte om man kan få bokstav...Kan man få HD avläst på blandraser?
Ja klart att man kan röntga, jag vet inte hur det är med standardavläsningen, den görs ju av SKKJadå! Eller vet inte om man kan få bokstav...
Jo, det går. Bara skicka in, men det kommer ju inte upp på hunddata.Ja klart att man kan röntga, jag vet inte hur det är med standardavläsningen, den görs ju av SKK
Det finns iaf inte med i några register.Kan man få HD avläst på blandraser?
SorgligtGissade nästan på det.... Som sagt, det är inte alls ovanligt att folk ljuger/tänjer på sanningen med lite halvcrappiga kullar för att få det att låta bättre än vad det är... Tänk om de la den tiden på bra avel istället, vad mycket bättre det skulle vara då!
Men nä, avla på skit och låtsas som det är bra sen, det går bra (ja ä int bitter )
Vissa lever då i en drömvärd.Samma schäferhane jag har skrivit om innan i den förra tråden, men nu med en annan bild och annonstext Kanske @Voff är intresserad?
"*hund* är en fantastiskt fin herre, pappa till många stora kullar (Kommer någon ihåg hur många?), har goda rekomendationer och är lätt att para med. Ej elak! Han är lyhörd och väldigt go, uppvuxen med barn och andra hundar. Han håller koll på det mesta här, hämtar mig om någon av barnen gjort illa sig eller vandrat iväg, säger till om hästarna rymmer. Och är överlag min bästa vän.
Han är rakryggad, långhårig och stor (Som en ursprungsschäfer ). 73 cm hög och väger 45 kilo.
Jag tar 4000:- för en parning, och då ingår omparning om tiken mot förmodan skulle gå tom.
Han är höftledstestad (Vilket resultat? D?), men har ej stamtavla. Dock renrasig. Vi tar emot tikar av liknande raser (Pudel? Malinois?), och lägger fokus på att tiken ska vara stabil och frisk."
Vissa lever då i en drömvärd.
För det första så var "urspringsschäfrarna" små. Ca 25 kg.
Idag ska en hane ligga på 60-65 cm och en normalvikt på 30-40 kg
En ik 55-60cm och vikt på 22-32 kg.
Så den hanen har ALDRIG följ rastypen oavsett årtionde.
Gissar att det är Shiloh i den.
Rena djurplågeriet att lägga en sån stor hane på en pudeltik (om nu hon följer rasstandarden)
Det kan man. Jag har röntgat blandras och fått hem resultat från skk. Men finns ju inte officiellt nånstans. Iaf inte på den tiden.Kan man få HD avläst på blandraser?
Men två var ju tom rättstavade! Inte en seriös blandrasuppfödarna alltså!"mamman är kinesisk nakenhund devärgpincher o pappan är malteser.bishofrise.shinsju.sivava"
Undra vilka raser det är
Man har enbart parat de största individerna (schäfer mestadels) i syfte att få fram riktigt stora individer. Och då med mycket päls. Den är inte godkänd som ras. Den är dock "erkänd" av några register för ovanliga påhittade raser.Är shiloh en avart av schäfer? Typ blandras eg?
Man har enbart parat de största individerna (schäfer mestadels) i syfte att få fram riktigt stora individer. Och då med mycket päls. Den är inte godkänd som ras. Den är dock "erkänd" av några register för ovanliga påhittade raser.
I schäfergrupper på FB dyker det då och då upp Shiloh-ägare som promt hävdar att deras hundar är lika mycket schäfer som de renrasiga för att rasen bygger på schäfer och har ordet "Shepherd" i orginalnamnet. Lika dant med många som har vit herdehund. Ständigt rabalder om att dessa raser är schäfrar.