Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shitbullvarianter verkar också ha en hel del extra allergener.
Ja, och visst är det sorgligt, för vi vet ju att det är blandraserna som är sundast och bäst! Synd att det sen faller på ägarens allergi....... (Jag fick den kommentaren om min hund en gång, av en familj som gillade honom jättemycket och utbrast -Ja, blandraserna ÄR ju alltid bäst!! Det är bara det att min hund är i allra högsta grad renrasig (Beauceron) men "ser ut" som en blandras Rottis-nånting..... Hehe!)

Ja, och visst är det sorgligt, för vi vet ju att det är blandraserna som är sundast och bäst! Synd att det sen faller på ägarens allergi....... (Jag fick den kommentaren om min hund en gång, av en familj som gillade honom jättemycket och utbrast -Ja, blandraserna ÄR ju alltid bäst!! Det är bara det att min hund är i allra högsta grad renrasig (Beauceron) men "ser ut" som en blandras Rottis-nånting..... Hehe!)
Jag har gjort det misstaget en gång....talade innan jag tänkte.
Jag sa: Vad är det för raser i den där? (vilket såklart var en renrasig beauceron med stamtavla) :o:o:o

Numera, om jag är osäker, säger jag "vad är det för ras?" istället :p

Jag träffade på en konstig hund för en stund, har sett den en gång innan och undrat vad tusan det är för raser i den, den ser ut som en pytteliten labbe med korta ben.

Idag frågade jag försiktigt: Vad är det för ras på din hund, får jag fråga det?

Och fick svaret Beagle!

Jaha :o

Det visade sig att den var 17 år och så grånad att alla tecken försvunnit, i mina ögon såg den bara gulvit ut.

Nu finns det labbevalpar på blocket, svart/silver i färgen. Men bägge föräldrarna är 100% labrador (gentestade) och har stamtavlor och man får med föräldradjurens stamtavlor när man köper valp.
Undrar hur många som tror att de köper en exklusiv labbe av unik färg och inte inser att det är en blandras :meh:.

Nu finns det labbevalpar på blocket, svart/silver i färgen. Men bägge föräldrarna är 100% labrador (gentestade) och har stamtavlor och man får med föräldradjurens stamtavlor när man köper valp.
Undrar hur många som tror att de köper en exklusiv labbe av unik färg och inte inser att det är en blandras :meh:.
:mad::wtf::arghh::nailbiting::rage::banghead:

Fast det var en fin färg på en av dom vuxna hundarna :o Finns inte diluted på labbe?

Shiba/Rottweiler, 1.5 årig hanne omplaceras. Står att han är snäll och van vid barn. Jag kan ju erkänna att jag föll hårt för honom, söt som bara den... men mentalt sett undrar jag lite varför man korsar två så olika raser. Rottweiler med urhund i överlag känns som en risky korsning.

Shiba/Rottweiler, 1.5 årig hanne omplaceras. Står att han är snäll och van vid barn. Jag kan ju erkänna att jag föll hårt för honom, söt som bara den... men mentalt sett undrar jag lite varför man korsar två så olika raser. Rottweiler med urhund i överlag känns som en risky korsning.
"Allergi"? :grin:

Det stod inte som anledning i annonsen ;) stod faktiskt ingen anledning alls. Bara att han säljes, van vid barn, snäll och behöver ett aktivt hem. Betyder det att han förstör inredningen utan aktivitet? Försöker komma på kodorden nämligen.
Säljes = jag betalar för att bli av med hunden, är desperat
Van vid barn = har träffat barn, men om hunden bitit barnen har ingen betydelse
Snäll = går att klappa
Behöver aktivt hem = biter sönder inredningen

Valp till vakt, jakt eller räddningstjänst.

Underbara pojkar 7 månader gamla....ras är alaska malamute/vit herdehund. Har starka urinstinkter och beteer sig o rör sig som en varg......mycket följsamma o lättlärda o behöver någon slags "uppdrag" i vardagslivet för att må bra och komma till sin rätt......otroligt sociala.....van vid barn,hästar,koppeltränade...uppväxta som en vanlig familjemedlem med allt vad det innebär......orädda....klättrar o tar sig fram överallt.........för intresse o fullständig information skicka ett mail
Berätta gärna vad du är ut efter o se om det passar mina hundar.....
Ser gärna att ni är i medelåldern med god kunskap av stora arbetande hundar ......
Har gjort det jobbigaste arbetet med dom så nu är det en ny stark flockledare som bara kan ta över........
köpare av kullsyskon supernöjda
Behållt dessa valpar för att kunna följa den mentala utvecklingen,men är nu dags att de får en egen flock

VILKET KAP!!!

Valp till vakt, jakt eller räddningstjänst.

Underbara pojkar 7 månader gamla....ras är alaska malamute/vit herdehund. Har starka urinstinkter och beteer sig o rör sig som en varg......mycket följsamma o lättlärda o behöver någon slags "uppdrag" i vardagslivet för att må bra och komma till sin rätt......otroligt sociala.....van vid barn,hästar,koppeltränade...uppväxta som en vanlig familjemedlem med allt vad det innebär......orädda....klättrar o tar sig fram överallt.........för intresse o fullständig information skicka ett mail
Berätta gärna vad du är ut efter o se om det passar mina hundar.....
Ser gärna att ni är i medelåldern med god kunskap av stora arbetande hundar ......
Har gjort det jobbigaste arbetet med dom så nu är det en ny stark flockledare som bara kan ta över........
köpare av kullsyskon supernöjda
Behållt dessa valpar för att kunna följa den mentala utvecklingen,men är nu dags att de får en egen flock:crazy:

Undra vad de ska jaga mer än katter?

VILKET KAP!!!

Mmm....varken Herdehund eller Malamute har "vargliknande" rörelser så varför skulle dessa ha det?
Om en valp inte kan levereras innan 7 mån för att den ska få sin mentala utveckling, lär den knappas platsa som räddningshund

"Långhåriga rakryggade schäfervalpar

Nu är det bara vi 3 kvar. 2 tikar och en hane efter mycket trevliga och sociala föräldrar.
Nyfikna och framåt. Vana vid barn, andra hundar och allt som hör hemmet till.
Vid lev så kommer dom att vara chippade, vett.bess, avmaskade 3 ggr, reggade i jordbruks verket och dolda fel försäkrade."

@Voff :up: Bara 7 500 kr också!

"Kangal valpar 15 000 kr

På grund av ändrade arbetstider så måste jag tyvärr sälja mina vakthundar som är 9 månader.

Välkommen att skriva i ett mail/sms vad du kan erbjuda för hem så hör jag av mig! Ju mer information jag får desto bättre!

OBS! Läs på om rasen innan DU bestämmer dig något.

amstaff, rottweiler, schäfer, dogo, dobermann, bulldog, labrador, golden, husky, Terrier, blodhund, boxer, boerboel, cane Corso, jakthundar.

Pris kan diskuteras."

Bilderna är tagna med galler mellan :crazy:

"Kangal valpar 15 000 kr

På grund av ändrade arbetstider så måste jag tyvärr sälja mina vakthundar som är 9 månader.

Välkommen att skriva i ett mail/sms vad du kan erbjuda för hem så hör jag av mig! Ju mer information jag får desto bättre!

OBS! Läs på om rasen innan DU bestämmer dig något.

amstaff, rottweiler, schäfer, dogo, dobermann, bulldog, labrador, golden, husky, Terrier, blodhund, boxer, boerboel, cane Corso, jakthundar.

Pris kan diskuteras."

Bilderna är tagna med galler mellan :crazy:

Misstänker att raserna sist i annonsen bara är där för att säkra att annonsen kommer upp vid sökningar på någon av de raserna. Vad jag vet är Kangal en egen ras men inte godkänd av SKK.

"jag och min sambo säljer nu vår valp som vi har tagit hand om under ca 3 veckor.Anledningen till försäljningen är tidsbrist då vi redan har en hund(valpens far) som är tidskrävande och i samband med detta ska vi flytta. Raserna är dobermann/rottweiler. Fadern till Lillen är blandning mellan dobermann/Rottweiler medan modern är renrasig rottweiler"
:cry:
Valpen är dessutom brun, utan tanteckning. Låter jäkligt konstigt om det bara är dobermann/rottweiler i den. Misstänker alltså att det är annat iden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 572
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama