Det är en tråd om oseriös avel - jag skriver om oseriös avel - du frågar mig om jag har tråkigt?
Jag gör precis som alla andra gjort i alla trådar av den här sorten någonsin, varför ska just det jag skriver ifrågasättas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en tråd om oseriös avel - jag skriver om oseriös avel - du frågar mig om jag har tråkigt?
Tror det var en skämtsam reaktion på att du skrev om så många olika, gissar att @dobbis tänkte att du hade tråkigt och satt och spanade på annonser?Det är en tråd om oseriös avel - jag skriver om oseriös avel - du frågar mig om jag har tråkigt?
Jag gör precis som alla andra gjort i alla trådar av den här sorten någonsin, varför ska just det jag skriver ifrågasättas?
Jaha. Folk brukar vara så bra och tydliga med sånt genom att använda smileys.Tror det var en skämtsam reaktion på att du skrev om så många olika, gissar att @dobbis tänkte att du hade tråkigt och satt och spanade på annonser?
Jag glömde den ,så här kommer denJaha. Folk brukar vara så bra och tydliga med sånt genom att använda smileys.
Helt rättTror det var en skämtsam reaktion på att du skrev om så många olika, gissar att @dobbis tänkte att du hade tråkigt och satt och spanade på annonser?
Jag brukar tänka tvärtom när det kommer till text, är det inte tydligt (med smileys eller annat) att det är otrevligt menat förutsätter jag att det är skrivet med en glad eller skämtsam smiley i bakgrunden.Jaha. Folk brukar vara så bra och tydliga med sånt genom att använda smileys.
Den var söt (och antagligen billig)Igår på hundkursen träffade jag en BC/labbe/golden/rottis/pudel/spansk vattenhund Jag tror inte att den hade alla tassarna i marken en enda gång, undrar vad de tänkte när de skaffade den
Inte så mycket oseriös avel (fast jo, det också, på flera sätt, men inte det mest uppseendeväckande i det här fallet) som oseriöst valpköpande.
Fick samtal till kliniken av en man som ville boka in tid för vaccination av valpen som skulle hämtas dagen efter och då var 9v gammal. Visade sig att den var ovaccinerad och heller inte chipmärkt så det skulle ju givetvis göras.
Tar uppgifter på den blivande valpägaren till journalen och sen uppgifter på valpen.
Följande utspelar sig!
Jag: Vad kommer lilla valp heta?
Han: X
J: Vad är det för ras?
H: Det vet jag inte, det får jag reda på imorrn när jag hämtar den.
J:
Inte så mycket oseriös avel (fast jo, det också, på flera sätt, men inte det mest uppseendeväckande i det här fallet) som oseriöst valpköpande.
Fick samtal till kliniken av en man som ville boka in tid för vaccination av valpen som skulle hämtas dagen efter och då var 9v gammal. Visade sig att den var ovaccinerad och heller inte chipmärkt så det skulle ju givetvis göras.
Tar uppgifter på den blivande valpägaren till journalen och sen uppgifter på valpen.
Följande utspelar sig!
J:
Men eller hur!?
Var SÅ nära på att dra igång en utfrågning /föreläsning men bet mej i tungan ordentligt..
Det vete fan om jag hade klarat det...
Tyvärr så ingår det inte i arbetsbeskrivningen att läxa upp folk för korkat (icke-rasvals) beteende, så länge det inte gäller typ misskötsel..
Givetvis inte men jag hade nog råkat säga "oookeeej" rent spontant för jag har aldrig hört talas om något liknande
Följande utspelar sig!
J:
Men hon vill väl bli mamma förstår du väl?Det får nog anses platsa i denna tråd när man avlar på en tik (av bruksras!) med ED1 och 5:a på skott. MH:t är jag inte särskilt förvånad över hos någon som verkar avla enbart på utställningsmeriter, men att använda en ED-belastad hund i en ras där över 90% är fria? Fanns det verkligen inget bättre avelsmaterial att hitta kan man ju undra
Det får nog anses platsa i denna tråd när man avlar på en tik (av bruksras!) med ED1 och 5:a på skott. MH:t är jag inte särskilt förvånad över hos någon som verkar avla enbart på utställningsmeriter, men att använda en ED-belastad hund i en ras där över 90% är fria? Fanns det verkligen inget bättre avelsmaterial att hitta kan man ju undra