Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklämmande: När man får upp att en person på fb skriver i en grupp för människor som har en viss ras, och efterfrågar tips då de inte lyckas komma till rätta med hennes hunds av texten att döma väldigt besvärliga magproblem trots veterinärhjälp. Ser då i en av kommentarerna att ägaren glatt meddelar att hunden snart ska annoteras ut som avelshane.. En odiagnosticerad hund med tydlig sjukdom som inte mår bra. Jo tjena.. hoppas hon upplyser tikägarna om det..

Varför finns det inte en ogillaknapp på Buke? Den hade verkligen behövts här :mad:

Beklämmande: När man får upp att en person på fb skriver i en grupp för människor som har en viss ras, och efterfrågar tips då de inte lyckas komma till rätta med hennes hunds av texten att döma väldigt besvärliga magproblem trots veterinärhjälp. Ser då i en av kommentarerna att ägaren glatt meddelar att hunden snart ska annoteras ut som avelshane.. En odiagnosticerad hund med tydlig sjukdom som inte mår bra. Jo tjena.. hoppas hon upplyser tikägarna om det..
Man kan ju bara hoppas att tikägarna googlar och hittar informationen om honom i tid. :banghead:

Det är fredag, så vi leker gissa raserna :idea:

snart 2 år.
Jättemysig och tycker om människor och kan va med andra hundar, (skulle rekommendera större då), men svartsjuk så inte riiktigt att lita på men lyssnar bra.
Säljes helst som ensamhund då det skulle funka bäst.
vill inte bo med några raskatter även om HON säkert skulle ha väldigt roligt en stund .
gillar att spåra och är extremt snabb, älskar att springa och har mycket energi att göra sig av med.
väldigt snäll med barn så länge dom är snälla. Jag har små barn och kan bara ha hunden ihop med barnen när jag kan ha full koll.
vill inte lämnas ensam så antingen bo hos nån som är hemma jämt eller inte har grannar...

"vill inte lämnas ensam så antingen bo hos nån som är hemma jämt eller inte har grannar..."

Men alltså... :(

Ja, avlivning är ju det bästa för en sån hund, då den verkar ha många problem redan vid såpass låg ålder som 2 år, men intressenter finns det en del av på den. Blir ju så med billiga hundar tyvärr :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 463
Senast: Sedna
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka