Alltså fy fan Stackars lilla hundSamma mamma. I hela videon står han och skakar för det verkar göra så ont att stå
Visa bifogad fil 145948
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså fy fan Stackars lilla hundSamma mamma. I hela videon står han och skakar för det verkar göra så ont att stå
Visa bifogad fil 145948
Exotic bullyaveln är rent djurplågeri. Jag kan inte se en enda positiv sak med den. Bara pengahungriga idioter som vill leka gud med levande djurAlltså fy fan Stackars lilla hund
Inte genetiskt men nedärvs såklart…Vad jag har lyckats googla mig till så är velvet samma som horse coat på shar pei och finns även hos (så kallade) fransk bulldogg
Visa bifogad fil 146321
"it's not a gene it's a coat type"
Stackars idiot.
Alltså så groteskt oavsett päls, de stackars hundarna kan ju varken se eller andas.Vad jag har lyckats googla mig till så är velvet samma som horse coat på shar pei och finns även hos (så kallade) fransk bulldogg
Visa bifogad fil 146321
Och nu ska dom tydligen bli pälsade också, bra kombo där med dålig andning för att kunna svalka den överhettade kroppenAlltså så groteskt oavsett päls, de stackars hundarna kan ju varken se eller andas.
Inte genetiskt men nedärvs såklart…
Och han kan dessutom GARANTERA att man får ”velvet” i sin kull. Jag undrar hur han kan garantera det för om det ska bli velvet bara genom att använda en som är velvet så måste det vara ett dominant anlag, men eftersom det enligt honom inte finns något test så kan han inte veta om hans hundar är homozygota och om de inte är homozygota så går det inte att garantera att de lämnar över anlaget till valparna"it's not a gene it's a coat type"
Stackars idiot.
Finns på engelsk bulldogg också Gärna ihop med så kallat ”big rope” där nosrynkan är så stor att den i princip räcker näsborrarnaOch nu ska dom tydligen bli pälsade också, bra kombo där med dålig andning för att kunna svalka den överhettade kroppen
Jag hittade dessutom valpar av "fluffy french bulldog", tydligen så är ljusa färger toppen och albino är bäst
Och nu ska dom tydligen bli pälsade också, bra kombo där med dålig andning för att kunna svalka den överhettade kroppen
Jag hittade dessutom valpar av "fluffy french bulldog", tydligen så är ljusa färger toppen och albino är bäst
Jag räknar med att han inavlar huller om buller. Det är nog inte genomtänkt mer än att två velvet med extremt hudöverflöd och intryckt nos är lika med profit.Och han kan dessutom GARANTERA att man får ”velvet” i sin kull. Jag undrar hur han kan garantera det för om det ska bli velvet bara genom att använda en som är velvet så måste det vara ett dominant anlag, men eftersom det enligt honom inte finns något test så kan han inte veta om hans hundar är homozygota och om de inte är homozygota så går det inte att garantera att de lämnar över anlaget till valparna
Begriper inte varför så många raser har avlats till det extrema, vad folk tyckte var så snyggt och nödvändigt med det. Jag tycker hundar är väldigt imponerande när de ser ut som hundar som kan leva aktiva hundliv. Atletiska och korrekt byggda, utan medfödda hudproblem, ögonproblem, för litet kranie för hjärnan (!), andningsproblem eller felaktiga vinklar i bakbenen m.m. En sund hund är ju guld.Visa bifogad fil 146431
Mastino napoletano på Westminster…
Har träffat en sådan en gång, importerad från Ungern. Den såg ut sådär. Fruktansvärt.Visa bifogad fil 146431
Mastino napoletano på Westminster…
Håller verkligen med.Begriper inte varför så många raser har avlats till det extrema, vad folk tyckte var så snyggt och nödvändigt med det. Jag tycker hundar är väldigt imponerande när de ser ut som hundar som kan leva aktiva hundliv. Atletiska och korrekt byggda, utan medfödda hudproblem, ögonproblem, för litet kranie för hjärnan (!), andningsproblem eller felaktiga vinklar i bakbenen m.m. En sund hund är ju guld.
BC får se ut hur de vill, så länge de vallar. Vad FCI har för påhitt i sina "regler" har jag ingen aning om. Jag vet att det inte är ovanligt med dövhet på vita.Border collie som är helt vit, men inte kommer från merle föräldrar, är det "godkänt" inom rasen? Finns det friska vita border collies? @Migo du kanske kan svara på detta.
Tack! Tänkte också på risken för dövhet och blindhet, men osäker när det inte är dubbel merle. Känns inte som helt vit förekommer inom renrasiga, så kan ha varit en blandras jag såg.BC får se ut hur de vill, så länge de vallar. Vad FCI har för påhitt i sina "regler" har jag ingen aning om. Jag vet att det inte är ovanligt med dövhet på vita.
Har sett flera vita renrasiga som fötts i år. Ej merle. I ena kullen så skulle uppfödaren behålla valpen tills man visste om den hör och ser som den ska.Tack! Tänkte också på risken för dövhet och blindhet, men osäker när det inte är dubbel merle. Känns inte som helt vit förekommer inom renrasiga, så kan ha varit en blandras jag såg.