Har de inte hittat på nåt klatschigt namn?!Blandras schäfer/fransk bulldog omplaceras, undrar hur genomtänkt den parningen var.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de inte hittat på nåt klatschigt namn?!Blandras schäfer/fransk bulldog omplaceras, undrar hur genomtänkt den parningen var.
Frepherd? Frafär? French Shepherd? German Bulldog? Germench shepdog?Har de inte hittat på nåt klatschigt namn?!
Nu kom jag på det! En schälla blir det ju!Har de inte hittat på nåt klatschigt namn?!
Varför använda bc i hundsport?Återigen erbjuden "knäpp" gratis BC, ganska ung sådan. Flera syskon med samma problem, minst två i kullen letar nya hem pga socialt svåra.
Uppfödaren håller på med andra sporter, skryter om MHn, rosettresultat i hundsporter och säljer hundar till djurägare "för mamman har VP". Har fött upp flera kullar på kort tid efter sin (första) BC som är "perfekt". Noll erfarenhet av praktiskt arbete med djur.
Återigen bekräftelse på att det är sportsidan som kränger ut de riktigt knäppa exemplaren. Tänk om folk kunde inse att avel kräver kunskap, och det hinner man inte skaffa på ett par år med sin första hund. Och ett VP betyder inte ett skit...
Den är väldigt populär på sociala media i alla fall, särskilt i groomingvideos och liknande där de klipps som bollar.Varför är blocket just nu översvämmat av oreggade Pomeranians eller blandningar där Pomeranians framhålls? Är det smuggelhundar? Folk som trodde att de skulle tjäna storkovan på just den "rasen"?
Är, eller har rasen varit, superpopulär ett tag?
Den är väldigt populär på sociala media i alla fall, särskilt i groomingvideos och liknande, där de klipps som bollar.
Tydligen. Jag tycker det är jättetråkigt när man inte ens ser att det är en spets.Så folk vill ha en vandrande formklippt buske?
Ja den är populär bland influencersVarför är blocket just nu översvämmat av oreggade Pomeranians eller blandningar där Pomeranians framhålls? Är det smuggelhundar? Folk som trodde att de skulle tjäna storkovan på just den "rasen"?
Varför använda bc i hundsport?
Om jag läser din text så är dom egentligen olämpliga där?
När jag höll på med agility så upplevde jag bc som mycket stressade av livet som agilityhundar och dom drog även på sig skador i stor omfattning?
Jättepopulär ras här där jag bor (Stockholms innerstad), man ser dem precis överallt! Bor 4 st bara i mitt hus Har aldrig förstått mig på rasen; skälliga och typ alltid dålig mentalitet. Det är nog den sista rasen jag skulle skaffa ..Varför är blocket just nu översvämmat av oreggade Pomeranians eller blandningar där Pomeranians framhålls? Är det smuggelhundar? Folk som trodde att de skulle tjäna storkovan på just den "rasen"?
Väntar fortfarande på att få träffa en trevlig pomeranian. De borde ju finns.Jättepopulär ras här där jag bor (Stockholms innerstad), man ser dem precis överallt! Bor 4 st bara i mitt hus Har aldrig förstått mig på rasen; skälliga och typ alltid dålig mentalitet. Det är nog den sista rasen jag skulle skaffa ..
Väntar fortfarande på att få träffa en trevlig pomeranian. De borde ju finns.
Jag träffar högar med trevliga JRTs så gott som varje dag (har även en i profilbilden. ) tycker de är helt makalösa små hundar! Möter en och annan fin chihuahua med. Pommar finns inte så många av här i byn, men mormors väninna hade en jättefin.Jag träffade en riktigt trevlig pomeranian en gång, men mycket är ju BYB där ute. Är väl som hur det är svårt att träffa en trevlig chihuahua eller JRT.
De finns! Jag gillar rasen i stort, avskyr mest klippningarna.Väntar fortfarande på att få träffa en trevlig pomeranian. De borde ju finns.
Jag bor på landsbygden utanför en mindre stad. Har aldrig sett en klippt pomme.De finns! Jag gillar rasen i stort, avskyr mest klippningarna.
Av de pomeranian och chihuahuor jag träffat tycker jag nog det verkar vara svårare att träffa en trevlig pomeranian än chihuahua - de pomeranian vi hade hemma tyckte jag var mer skälliga och hoppiga med vissa rädslor. Men vi hade i alla fall en riktigt trevlig chihuahua som inte var minsta lilla skällig, ganska lugn (i alla fall om man jämför med pommarna ), aldrig aggressiv eller sur, väldigt social, inga rädslor, inga problem att ha med henne någonstans etc. Och jag tycker nog att de andra chihuahuorna vi hade (2-3 st) också var lite trevligare mentalt än de pomeranian vi hade.Jag träffade en riktigt trevlig pomeranian en gång, men mycket är ju BYB där ute. Är väl som hur det är svårt att träffa en trevlig chihuahua eller JRT.