Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På vilket vis blir hunden förnedrad menar du?Fy. Snacka om fönedring av djur.
Det är ju så man ska se ut om man tänker bli stor på instagram Många av dem har eget konto.Det är framför allt den här teddybjörnsklippningen jag tycker är så himla ful:
Visa bifogad fil 114093
Jag hade en pomme-jrt som bet helt oprovocerat också....Jag har ju tur som känner seriösa pomeranian-uppfödare och, som du säger, väldigt engagerade hundägare som har en. Chihuahua och JRT är "moderaser" här och många skaffar dom utan att förstå vad dom egentligen kräver, och den enda rasen jag har blivit biten av är just JRT och helt oprovocerat. Pomeranian inte än, men som sagt, inte lika mycket "moderas" och som mest verkar dyka upp i korsningar. Vi vet ju att mode gynnar ingen ras.
Katastrofkorsning känner jag spontant, men säkert jättesöt.Jag hade en pomme-jrt som bet helt oprovocerat också....
Var mellanhem. Kunde inte träna honom för det var ohållbart hur han skällde och attackerade både mig, sambon och vår labbe. Såfort labben rörde sig det minsta (lyfte på huvudet exempelvis) så började bjäbbet och attackerna. Ingen bra kombo det där.
Betten var oprovocerade, eller ja, orimliga. Han började attackera när man dukade bordet, när man satte sig i soffan, när någon satte sig bredvid en, om man rörde sig snabbt... Väldigt många situationer. Jag tror han måste blivit misshandlad. En sund uppväxt hade han då inte. Hjälper inte att korsningen är katastrofal heller.Katastrofkorsning känner jag spontant, men säkert jättesöt.
Kalzie (min JRT) rymde en gång under löp och försökte få till det med grannens pomme. Jag sade alltid att de hade blivit mardrömsvalpar.
Mina erfarenheter av rusels är för övrigt 99% goda med människor, men de kan vara skarpa med hundar och andra djur. Inte underligt, det är ju vad de gör.
Sedan envisas jag med att ett bett ALDRIG är oprovocerat trots att vi ibland upplever dem som sådana.
Fast rörde ni er snabbt, satte er bredvid och liknande är det ju inte oprovocerade bett ens från mitt perspektiv om det är en hund som är osäker och dessutom i ett nytt hem. Sedan säger jag inte att det är ett önskvärt beteende eller något åt det hållet, men något som ett "oprovocerat" bett finns inte. Om hunden inte blev provocerad skulle den inte bita, om du förstår vad jag menar?Betten var oprovocerade, eller ja, orimliga. Han började attackera när man dukade bordet, när man satte sig i soffan, när någon satte sig bredvid en, om man rörde sig snabbt... Väldigt många situationer. Jag tror han måste blivit misshandlad. En sund uppväxt hade han då inte.
Han var faktiskt otroligt vacker. Hade inte han varit en mardröm att leva med de två veckorna vi hade honom och min mentala hälsa varit bättre hade jag nog behållt honom. Han hade den längre nosen och den vackra pälsen, var lite rävlik med en stor krage. Blue-merle.
Tur att det inte blev några valpar! Jag har haft en jrt, riktigt charmiga med stora personligheter. Lite för kort-stubin för min smak haha
Ja det är sant. Det är väl mer hur han bettedde sig som jag anser oprovocerat, det var inget friskt beteende. Backade man och gav honom plats som man ska göra när en hund visar aggression så jagade han efter och hög en i hälarna, låste käkarna. Sedan kunde ljud få honom att plötsligt bli aggressiv så han gick från att ligga i famnen och gosa till att plötsligt skälla och hugga en för att han hörde ljudet av en bildörr stängas utomhus. Så kanske orimligt är ett lämpligare ord än oprovocerat. Han betedde sig även såhär i det gamla hemmet.Fast rörde ni er snabbt, satte er bredvid och liknande är det ju inte oprovocerade bett ens från mitt perspektiv om det är en hund som är osäker och dessutom i ett nytt hem. Sedan säger jag inte att det är ett önskvärt beteende eller något åt det hållet, men något som ett "oprovocerat" bett finns inte. Om hunden inte blev provocerad skulle den inte bita, om du förstår vad jag menar?
Hade olyckan varit framme hade det blivit abortspruta omedelbums. Det är väl mer Stark jakt och ibland kamplust, inte kort stubin.
Usch så jobbigt för alla. Vad hände med hunden? Blev han avlivad?Ja det är sant. Det är väl mer hur han bettedde sig som jag anser oprovocerat, det var inget friskt beteende. Backade man och gav honom plats som man ska göra när en hund visar aggression så jagade han efter och hög en i hälarna, låste käkarna. Sedan kunde ljud få honom att plötsligt bli aggressiv så han gick från att ligga i famnen och gosa till att plötsligt skälla och hugga en för att han hörde ljudet av en bildörr stängas utomhus. Så kanske orimligt är ett lämpligare ord än oprovocerat. Han betedde sig även såhär i det gamla hemmet.
Jo sant, tur att abortsprutor finns. Hehe, fortfarande lite för explosiva för min smak
Ja, det var en riktig mardröm att leva så och var fullständigt ohållbart, särskilt när det gick ut över den andra hundens välmående Var också väldigt jobbigt att försöka arbeta med oförutsägbara "triggers" som ljud utanför huset som man saknar kontroll över. Eller att ens egna hund skulle sitta knäpptyst, helt stilla som en staty, för annars triggades fler attacker.Usch så jobbigt för alla. Vad hände med hunden? Blev han avlivad?
Inte en hund för alla, men förjävla roliga.
Katastrofkorsning känner jag spontant, men säkert jättesöt.
Kalzie (min JRT) rymde en gång under löp och försökte få till det med grannens pomme. Jag sade alltid att de hade blivit mardrömsvalpar.
Mina erfarenheter av rusels är för övrigt 99% goda med människor, men de kan vara skarpa med hundar och andra djur. Inte underligt, det är ju vad de gör.
Sedan envisas jag med att ett bett ALDRIG är oprovocerat trots att vi ibland upplever dem som sådana.
Jag säger inte att det är ett önskvärt beteénde, bara att från hundens sida är ju bettet motiverat på något sätt trots att det kommer "från ingenstans" för oss.Jag satt i soffan, hunden traskade upp och sen vilade bredvid mig. Helt plötsligt efter några minuter flög den på och bet. Allmänt knepig hund fick jag höra och var långt ifrån första gången. Enligt mig ska en normal hund inte attackera människor ur ingenstans särskilt när allt är lugnt.
En annan blev biten av en JRT när den gick upp till dom, viftade på svansen, blev klappad och allt var bra tills efter ett tag ur ingenstans högg. Inte heller ett beteende en hund ska ha. Där hamnar en hund i "knepig hund som jag inte litar på"-kategorin enligt mig.
Jag säger inte att det är ett önskvärt beteénde, bara att från hundens sida är ju bettet motiverat på något sätt trots att det kommer "från ingenstans" för oss.
Jaha, jag förstod inte att vi pratade om en specifik ras. Jag troddde du kommenterade min allmänna uppfattning om att ingen hund biter oprovocerat oavsett ras.Kanske är möjligt, men provocerat helt och hållet ur oss människors synpunkt och det är nog för mig att vara misstänksam mot JRTs.
Jaha, jag förstod inte att vi pratade om en specifik ras. Jag troddde du kommenterade min allmänna uppfattning om att ingen hund biter oprovocerat oavsett ras.
Jag har tvärtom nästan odelat positiva upplevelser av Russels (och jag har träffat MÅNGA), men sådär är det ju. Jag tycker att staffar, rottisar och BC's kan vara luriga men det är för att jag träffat några otrevliga.
Detta var inte rage?Jag satt i soffan, hunden traskade upp och sen vilade bredvid mig. Helt plötsligt efter några minuter flög den på och bet. Allmänt knepig hund fick jag höra och var långt ifrån första gången. Enligt mig ska en normal hund inte attackera människor ur ingenstans särskilt när allt är lugnt.
En annan blev biten av en JRT när den gick upp till dom, viftade på svansen, blev klappad och allt var bra tills efter ett tag ur ingenstans högg. Inte heller ett beteende en hund ska ha. Där hamnar en hund i "knepig hund som jag inte litar på"-kategorin enligt mig.
Ja, det är sunt att akta sig runt BCs, tyvärr. Jag var blå i knävecket i över en vecka efter att ha blivit "hälsad på" av en tidigare vinnare av unghunds-SM... som hälsade med tänderna först. (För att inte tala om alla gånger jag blivit biten i händer/armar/ben/hälar/ansikte av otrevliga elevhundar...). Blir erbjuden gratishundar föera gånger om året för att de är knäppa på ett eller annat sätt.Det kan lätt bli lite klurigt ibland. Angående BCs kan jag inte klandra dig för det är en del kass avel på dom, och fast någon som växte upp med dom så litar jag inte helt på främmande BCs. JRT är ju en moderas häromkring och som med moderaser blir det en del hundar av dålig avel och folk som inte riktigt förstår vad en ras kräver eller behöver. En JRT är en liten hund men är först och främst en terrier.
Skittrist är det.Ja, det är sunt att akta sig runt BCs, tyvärr. Jag var blå i knävecket i över en vecka efter att ha blivit "hälsad på" av en tidigare vinnare av unghunds-SM... som hälsade med tänderna först. (För att inte tala om alla gånger jag blivit biten i händer/armar/ben/hälar/ansikte av otrevliga elevhundar...). Blir erbjuden gratishundar föera gånger om året för att de är knäppa på ett eller annat sätt.
Det finns gott om skitavel på skitmentalitet i rasen. Både på sport och sportvallningssidorna.
Så du har utsatt din stackars labbe för rabiata "adopterade" hundar förrut? Stackars hund med en ägare som inte lärt sig från tidigare misstag.Jag hade en pomme-jrt som bet helt oprovocerat också....
Var mellanhem. Kunde inte träna honom för det var ohållbart hur han skällde och attackerade både mig, sambon och vår labbe. Såfort labben rörde sig det minsta (lyfte på huvudet exempelvis) så började bjäbbet och attackerna. Ingen bra kombo det där.
En gång. En hund som blev bokstavligen dumpad på mig. Uppenbarligen lät jag inte labben få leva såhär i mer än två dagar så han fick bli passad av mina föräldrar.Så du har utsatt din stackars labbe för rabiata "adopterade" hundar förrut? Stackars hund med en ägare som inte lärt sig från tidigare misstag.