Snackar du om denna tråden : https://www.bukefalos.se/threads/ti...-inflyttad-rescuehund-fran-rumaenien.1516649/
Så är det samma hund jag snackar om.
Så är det samma hund jag snackar om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, fel av mig det var en annan användare på ett av inläggen här. Ber om ursäkt!En gång. En hund som blev bokstavligen dumpad på mig. Uppenbarligen lät jag inte labben få leva såhär i mer än två dagar så han fick bli passad av mina föräldrar.
Jag vet inte vilka tidigare misstag du pratar om.
Lätt hänt, ingen fara!Sorry, fel av mig det var en annan användare på ett av inläggen här. Ber om ursäkt!
Åh ett ägg!
Samma person som argumenterade för att arbetande dobermans behöver öronkuperas för att undvika svåra skador på Sara Molins Instagram antar jagBlev precis blockad av ett geni som försökte göra reklam för "Canis Panther" som är en hittepå ras från USA, med dobermann i, i dobermanngruppen. Först välkomnade hon frågor men sen blev det tydligen lite varmt om öronen
För mig som inte känner till vad en arbetande doberman gör som kan skada öronen så måste jag ju fråga, i vilket sammanhang kan dom skada öronen?Samma person som argumenterade för att arbetande dobermans behöver öronkuperas för att undvika svåra skador på Sara Molins Instagram antar jag
Mycket möjligt. Var användarnamnet något med panther så är du rätt på det.Samma person som argumenterade för att arbetande dobermans behöver öronkuperas för att undvika svåra skador på Sara Molins Instagram antar jag
Haha, ja det undrar jag med.För mig som inte känner till vad en arbetande doberman gör som kan skada öronen så måste jag ju fråga, i vilket sammanhang kan dom skada öronen?
Haha, ja det undrar jag med.
Ja alltså. Man säger att det är grunden till kuperingen (plus något angående hundskatt?) och det kan säkert finnas något i det - men då kuperade man på ett helt annat vis än vad man gör idag. Det var korta öron som gällde, så de gick inte att få tag på.Jag får höra från amerikanare att det var så att tjuvar inte skulle kunna greppa tag i deras öron eller svans, men lycka till att nå dom när du har en hundkäft ivägen,
Mer modern kupering:
(Denna är dock rätt snyggt kuperad - men man behåller ofta örats fulla längd, så de ser gärna ut som antenner på huvudet)
Haha ja du jag kan inte se framför mig någon praktisk funktion utom att man tycker det ser tufft ut... Svårare att läsa hunden kanske?För mig som inte känner till vad en arbetande doberman gör som kan skada öronen så måste jag ju fråga, i vilket sammanhang kan dom skada öronen?
Värsta handtagen ju för tjuven att greppa tag iJa alltså. Man säger att det är grunden till kuperingen (plus något angående hundskatt?) och det kan säkert finnas något i det - men då kuperade man på ett helt annat vis än vad man gör idag. Det var korta öron som gällde, så de gick inte att få tag på.
Om det stämmer eller inte vet jag inte - men jag kan köpa det som en anledning till varför man kuperade.Jmf hundar i början på 1900 och nutida hundar:
Mer modern kupering:
(Denna är dock rätt snyggt kuperad - men man behåller ofta örats fulla längd, så de ser gärna ut som antenner på huvudet)
Min hatvariant:
Haha minst sagt. Och kör man ståltråd i tror jag de får in radio.Värsta handtagen ju för tjuven att greppa tag i
Haha minst sagt. Och kör man ståltråd i tror jag de får in radio.
Haha va? Detta låter som en skröna.Om jag inte har helt fel så har öronkupering väldigt gamla anor och förutom att de inte skulle skadas vid hetsningar så hindrade det även hundarna att dra iväg och jaga på egen hand då de får fukt direkt ner i hörselgångarna. De hundarna hade ju väldigt korta kuperingar och inte de här man ser nu.