Oseriös avel, fortsättning.

För att de inte kommer duga till något annat?

Varför skulle dom duga till att tävla i drag då? Det är ju inte direkt så att man använder skithundar om man vill tävla i drag. Det är en blandning av "långsamma" raser som de måste tävla i klassen där hundarna måste vara extremt snabba för att ha en chans.
 
Varför skulle dom duga till att tävla i drag då? Det är ju inte direkt så att man använder skithundar om man vill tävla i drag. Det är en blandning av "långsamma" raser som de måste tävla i klassen där hundarna måste vara extremt snabba för att ha en chans.
Det var absolut inte så jag menade, jag tänkte mer ”hobbydrag” hemma (eftersom någon som vill tävla seriöst lär skaffa hundar från en seriös uppfödare, oavsett gren) och att det var mer det enda hundarna klarar av att utföra, i princip. Menade absolut inte att de kan bli bra ur tävlingssynpunkt eller att det går att göra med skithundar. :)
 
Vi som missade det, vad stod i blocket annonsen som inte stod i den danska?? Eller rättare sagt vad hade dem bättrat på?
Dom hade inte bättrat på med något annat än google translate,vilket bara det gjorde det helt sjukt tokigt,det var det konstiga språket som fick mig att reagera och göra en sökning för längst ner i annonsen stod det.MVH Maria i hallstahammar.
 
Man kunde kanske hoppas att ovtjarka/amstaff-valpen som togs upp i tråden igår skulle vara ensam i sitt slag, men icke...

9 valpar säljes som "trevliga gård/ familjehundar med lugn energi."

Mamma: amstaffblandning, pappa: centralasiatisk ovtjarka


Blir säkert lättsamma familjehundar :up:

:meh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 331
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 600
Senast: YlvaG
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
682
Senast: Sarah415
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp