OS-tråden hoppning

Buke dog på min telefon. Nåväl, kul att Henrik var nolla, trodde jag aldrig. Han brukar ju vara skakig när det kommer till mästerskap. RGB..... va fan. Hästen såg ju helt död ut. Med någon annan på ryggen hade det blivit 100 fel typ. Fattar fortfarande inte att han inte tog Casall.

På riktigt tycker jag Peder hade en av dagens finaste rundor och karma is a bitch Penelope :p

Buke dog för mig också, kom varken in på mobil eller dator :(
Tyckte Unita hade väldigt tråkiga bakben, både över hinder och i galoppen.

+1 på kommentaren om Penelope! Sambon tittade undrande när jag skrattade högt :o:sneaky:

Ang italienaren satt jag mest och undrade vad f.. han gjorde i ett OS...

Och den där hingsten som vägrade 100 mil innan hindrena...

Buke låg nere för mig ett tag, så min fundering kommer lite i efterhand.
Hur kan det vara okej att starta direkt efter att hästen stått på dropp? Borde det inte finnas någon slags karens för det där? Hästen har ju uppenbarligen inte varit pigg om den fått dropp (tänker på både Penelopes häst nu i hoppningen och Adelindes i dressyren)

Det fattar inte jag heller?

När min häst var förstoppad (pågick i fem dagar) fick han 10 liter dropp x3 (eller om det var 4?) plus 20 liter paraffinolja och salter. Han var märkbart påverkad så fort smärtstillande gick ur så hur fasen mådde penelopes häst eftersom den fick 60 liter vätska (eller var det 60 liter dropp)??

Försökte översätta en holländsk sida till engelska i google Jurs häst blev översatt med hingsten purjolök...:D ja jag vet att google translate inte är mycket att ha men tycker iallafall att det oftast blir bättre översättningar till engelska. Men fick iallafall skratta lite iallafall. Till svenska blev det så här " Efter vägran av hingsten purjolök förtroendet förloras."

Men alltså dropp i sig är inget farligt, det är väldigt vanligt att man vätska upp med dropp inför resor och stora tävlingar

@mysboll kolikkänningar

Fast om hon rider bättre i lagtävlingen så tror jag hon kan prestera bra, hästen såg ju fin ut. Dagens resultat räknas ju inte i laget och det är väl lite tidigt att döma ut henne för resten av OS?

Ja jag hade missuppfattat och trodde att denna rundans resultat var det de startade på i nästa runda i lagtävlingen, alltså laget totalt. Men det nollställs ju tydligen. Tror absolut inte att hon är chanslös för resten av OS utan det är vidöppet som jag ser det. Är ju många rundor kvar och hästarna brukar ju bli lite trötta i slutet av tävlingen och då kan allt hända det har vi ju sett förut.

Som de andra sagt, VM var en miss i taktiken med uppvärmningen. Jag hävdar ff att han inte har mkt nerver, har du glömt Hongkong? Först in på banan, sen utskickad igen pga regn eller vad det var, han fick vänta typ 10 min och går in igen och sätter en klockren runda. Han har gjort hur många lagtävlingar som helst där han går in med kniven på strupen och bara går in och presterar. Det är helt rätt att ha honom sist. :)

Jag såg inte Hongkong. Men jag har sett att även Roffe har nerver. Sen har jag aldrig sagt att det är fel att ha honom sist, tvärtom. Jag har bara skrivit att för mig som åskådare är det lite nervöst att ha det som på förhand ser ut som svagaste korten sist. Jag är dock övertygad om att Henrik eller Peder skulle hantera att vara sist ut precis lika bra som RGB, jag tycker inte att han är nån överlägsen supermänniska.

Tillägg: och ang. VM-finalen tror jag inte RGB är så dålig på att rida andras hästar (främst Zenith) jämfört med de övriga, jag tror det handlade om situationen också.

Ja jag hade missuppfattat och trodde att denna rundans resultat var det de startade på i nästa runda i lagtävlingen, alltså laget totalt. Men det nollställs ju tydligen. Tror absolut inte att hon är chanslös för resten av OS utan det är vidöppet som jag ser det. Är ju många rundor kvar och hästarna brukar ju bli lite trötta i slutet av tävlingen och då kan allt hända det har vi ju sett förut.

Rundan idag var väl bara för det individuella så det är nog kört för en medalj för det kan väl inte nollställs, eller?

Rundan idag var väl bara för det individuella så det är nog kört för en medalj för det kan väl inte nollställs, eller?

Det individuella nollställs inför finalen, frågan är om hon når dit, då måste hon nog nolla båda dagarna i lagtävlingen (beroende på hur utslagsgivande det blir).

Hoppas Unita är fräsch. Även om den brukar se tråkig ut var det lite väl trist idag. (Jag har precis kollat klart hoppningen.)

Och hoppas Malin rycker upp sig. Tycker att med Tornesh red hon ofta så bra men många slarvfel av Tornesch. Men nu var ridningen inte alls så bra?! Tycker det var skönt att Linda var ärlig och sa att Malin red för dåligt på vattnet.

Kul att se Henrik & Yajamila. Den såg ju inte så rolig ut med Helena, men det gör ju ingen av hennes hästar så.

Hoppas Unita är fräsch. Även om den brukar se tråkig ut var det lite väl trist idag. (Jag har precis kollat klart hoppningen.)

Och hoppas Malin rycker upp sig. Tycker att med Tornesh red hon ofta så bra men många slarvfel av Tornesch. Men nu var ridningen inte alls så bra?! Tycker det var skönt att Linda var ärlig och sa att Malin red för dåligt på vattnet.

Kul att se Henrik & Yajamila. Den såg ju inte så rolig ut med Helena, men det gör ju ingen av hennes hästar så.

Yajamila såg helt fantastisk ut, har aldrig sett den tidigare :love: Men jag kollar sällan på hoppning...

Läste en intervju med Malin nu, hon tyckte att hon skulle lagt in ett galoppsprång till innan vattnet :confused:. Orkar inte kolla ritten igen men jag håller faktiskt med Linda, såg snarare ut som att hon behövde trycka på mycket mer, inte försöka få in ett till.

Edit: måste ha varit felciterat för i en annan intervju säger hon att hon skulle galopperat på mer.

Läste en intervju med Malin nu, hon tyckte att hon skulle lagt in ett galoppsprång till innan vattnet :confused:. Orkar inte kolla ritten igen men jag håller faktiskt med Linda, såg snarare ut som att hon behövde trycka på mycket mer, inte försöka få in ett till.

Tänkte jag skulle kolla ikapp lite i morgon

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 617
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
245
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Den perfekta sällskapshunden
  • Annonsera mera hundar 2