OS-tråden hoppning

Buke dog på min telefon. Nåväl, kul att Henrik var nolla, trodde jag aldrig. Han brukar ju vara skakig när det kommer till mästerskap. RGB..... va fan. Hästen såg ju helt död ut. Med någon annan på ryggen hade det blivit 100 fel typ. Fattar fortfarande inte att han inte tog Casall.

På riktigt tycker jag Peder hade en av dagens finaste rundor och karma is a bitch Penelope :p

Buke dog på min telefon. Nåväl, kul att Henrik var nolla, trodde jag aldrig. Han brukar ju vara skakig när det kommer till mästerskap. RGB..... va fan. Hästen såg ju helt död ut. Med någon annan på ryggen hade det blivit 100 fel typ. Fattar fortfarande inte att han inte tog Casall.

På riktigt tycker jag Peder hade en av dagens finaste rundor och karma is a bitch Penelope :p
Enl RGB så passar upplägget på GCT tävlingarna Casall bättre och rent krasst så är där ju mer pengar, han vann ju deltävlingen förra helgen, så det verkar stämma.

Och jag håller helt med om Leveprost. :p

Buke dog för mig på både telefon och dator också :cautious:

Men ja, superkul med Yajamila felfri, jag var nervös för de långa oxrarna! Hoppas verkligen Unita är i bättre form till laghoppningen... Hade kanske varit bättre med Clarimo ändå.

Känns som att det blev en mer händelserik klass än väntat!

Buke låg nere för mig ett tag, så min fundering kommer lite i efterhand.
Hur kan det vara okej att starta direkt efter att hästen stått på dropp? Borde det inte finnas någon slags karens för det där? Hästen har ju uppenbarligen inte varit pigg om den fått dropp (tänker på både Penelopes häst nu i hoppningen och Adelindes i dressyren)

Vet någon hur det fungerar med diskvalificeringarna, är de borta från lagtävlingarna med eller bara individuellt?

Casall var ju inte ett alternativ, han ska inte gå fler mästerskap. Det beslutet togs efter VM tillsammans med ägarna, han tävlas i första hand GCT, där det finns mycket pengar att tjäna (ägarna har dåligt med pengar och behöver inkomsten) och där han stortrivs med tävlingsformen och inte behöver gå så många dagar i sträck.

Buke låg nere för mig ett tag, så min fundering kommer lite i efterhand.
Hur kan det vara okej att starta direkt efter att hästen stått på dropp? Borde det inte finnas någon slags karens för det där? Hästen har ju uppenbarligen inte varit pigg om den fått dropp (tänker på både Penelopes häst nu i hoppningen och Adelindes i dressyren)
Det har jag också funderat på.

Buke dog lite för mig med strax före sex. Jag skulle ändå ut och byta hage på hästen då betet tagit slut i den hage grabbarna gått i från juni.

@L8P8 Jag fattar att det handlar om pengarna men ändå. Han hade ju varit en kandidat på guldet på riktigt liksom. Jag vill fortfarande vara så naiv att jag hoppas folk tycker medaljer är viktigare än pengar :p Och att upplägget inte skulle passa känns ju sådär..... VM funkade ju alldeles utmärkt :p
Säg istället att det är pengarna liksom :D Fast RGB är ändå gud så han får göra vad han vill :p

Casall var ju inte ett alternativ, han ska inte gå fler mästerskap. Det beslutet togs efter VM tillsammans med ägarna, han tävlas i första hand GCT, där det finns mycket pengar att tjäna (ägarna har dåligt med pengar och behöver inkomsten) och där han stortrivs med tävlingsformen och inte behöver gå så många dagar i sträck.

Jag vet att han aldrig var ett alternativ men ändå. Medaljer är ädlare och viktigare än pengar..... tycker jag :D

Buke dog för mig med.
Trist att se så många som red så illa. Taiwanesiskan red väldigt mjukt och fint och väldigt sympatiskt att gå ut när det blev tokigt.
Jag är väldigt imponerad av hur Henrik får Yajamila att hopoa. Har sett den live med HP och tyckte väl att det var en trevlig speedhäst i 140.

Om jag kommer ihåg rätt från svenska TR, så blir man diskad, så blir man det från resten av klasserna på tävlingen, så de borde bli det. Däremot är det skumt, det jag skrev om resultatlistan, där verkar Jurs diskning vara bortplockad.

Det verkar förövrigt ha varit något fel på buke för det dog för mig med under hoppningen på mobilen (kan vi ha överbelastat det kanske ;)) Det hände mycket tyckte jag, många uteslutningar och oväntad avramling för Leprevost. Kul att se John Withaker igen i de stora sammanhangen han tycker jag har en så bra stil och rider lugnt och sansat så kul att han nollade. Synd för Roffe men härligt med två nollor för di svenske. :D

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 616
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
245
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama