OS-tråden hoppning

Jag vet att han aldrig var ett alternativ men ändå. Medaljer är ädlare och viktigare än pengar..... tycker jag :D

Så kan man resonera om man har pengar. Dessutom, när det var VM sa Rolf att man märkte att Casall började bli lite tveksam i slutet efter många dagars tävling, och att hästen presterat så mycket under åren att de inte vill krama det sista ur honom för sakens skull.

Så det är väl en blandning av att matcha hästen så att den är på topp in i det sista, och att se till att saker och ting går runt ekonomiskt. Det har i alla fall jag respekt för.

Har man sund ekonomi innebär det ju också att man har råd att låta hästarna få det upplägg och den matchning som de behöver, att man har råd att låta andra hästar utvecklas i lugn och ro, att man har råd att ge sin personal vettiga villkor så att de stannar och hästarna får rutinerade människor de känner omkring sig - sånt gagnar ju också hästarna och sporten.

Jag vet att han aldrig var ett alternativ men ändå. Medaljer är ädlare och viktigare än pengar..... tycker jag :D
Jag håller med dig i sak men hästen är till åren (17 väl?) och då är det väl tufft med många starter i snabb följd som det blir i mästerskap.
Jag köper det.

Jo, Vrieling har ju lag, och står som "disqualified" i lagresultatet också.

Buke strular så jag kunde inte skriva i citatet...

Men det kanske står fel då för det är ju bara en klass och den har ju inget med lagklassen att göra så varför ska han bli utesluten? Det är ju hoppning.

Buke strular så jag kunde inte skriva i citatet...

Men det kanske står fel då för det är ju bara en klass och den har ju inget med lagklassen att göra så varför ska han bli utesluten? Det är ju hoppning.
Han ska ju vara diskad för att ha spöat sin häst efter stoppen, enligt de uppgifter vi sett hittills.

@Mabuse @LenaH
Klart man har respekt för valet men jag får väl ändå tycka det är synd :p

Som de såg ut idag hade det varit bättre att ta Ninja från hagen i Mexiko och rida.

Synd och konstigt att Roffe inte har en till häst som är så bra att den kan gå OS.

Å andra sidan kommer han väl dubbelnolla nationshoppningen nu :D

Han har ju som sagt Clarimo också som vann GPn i Falsterbo, den har mer kapacitet men är lite speciell i humöret.

Men då är ju egentligen diskvalificeringen helt tandlös :confused: eftersom han ändå får tävla vidare i laget :mad:. Han blev ju utesluten så individuellt var han ju borta i alla fall?

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 616
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
245
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama