OS-tråden hoppning

Jag tror absolut hon skulle kunna sätta en nolla, om det nu stämmer att hon var lite tittig och stod emot kan det ju bli bättre när hon gjort en klass.

Jag tror absolut hon skulle kunna sätta en nolla, om det nu stämmer att hon var lite tittig och stod emot kan det ju bli bättre när hon gjort en klass.

Jo alltså det tror väl jag också men jag är pessimist :p och de senaste åren tycker jag inte att hon haft tur med bommarna, så många onödiga nedslag med tornesch trots fin ridning.

I Ridsports artikel står det "- Jag skulle ha ridit på ett galoppsprång till innan vattnet, säger Malin Baryard och tillägger:
- Det är en svår bana. ", men det kan ju vara felciterat också.
Hon måste ju mena att hon skulle ridit framåt ett galoppsprång till. Alltså hon borde börjat öka tidigare det är så jag tolkar det.

Fick förövrigt lite inside info idag om att Penelope typ är lika trevlig mot sina groomar som mot sina hästar. Not surprised.

Om jag fattar det rätt rider Sverige som 8e lag av 15 imorgon. Och då verkar det som att de först kör individuella ryttare, sedan betar de av av alla 4 ryttare i de 4 sämsta lagen (Ukraina, Japan, Argentina, Australien), sedan de övriga 11 i ordning GBR, USA, ESP, SWE, QAT, NED, CAN, SUI, FRA, BRA, GER.

Startnr
29 Malin
40 Peder
51 Henrik
62 Roffe

Hon måste ju mena att hon skulle ridit framåt ett galoppsprång till. Alltså hon borde börjat öka tidigare det är så jag tolkar det.

Fick förövrigt lite inside info idag om att Penelope typ är lika trevlig mot sina groomar som mot sina hästar. Not surprised.

Blandar jag ihop mina fransyskor, visst var det hon som red Mylord Carthago förut?

För då vill jag minnas att det beskrevs i Ridsport vilken ängel hon var mot sina hästar, att ingen månade om sina hästar som hon, att hon var en ovanlig elitryttare på det sätter, och att hon sa i intervjuer att hon ofta placerade sig sämre än hon hade kunnat med hästarna för att hon inte ville pressa dem att gå sitt fortaste.

För då vill jag minnas att det beskrevs i Ridsport vilken ängel hon var mot sina hästar, att ingen månade om sina hästar som hon, att hon var en ovanlig elitryttare på det sätter, och att hon sa i intervjuer att hon ofta placerade sig sämre än hon hade kunnat med hästarna för att hon inte ville pressa dem att gå sitt fortaste.
O_o Minns inget sådant, men minns att jag förr hade en mer positiv inställning till henne än jag har nu.

Minns verkligen inget sådant heller från Ridsport när det gäller henne? Hur länge sedan var den artikeln?

Minns verkligen inget sådant heller från Ridsport när det gäller henne? Hur länge sedan var den artikeln?

Det var flera artiklar, det var när hon slog igenom med Mylord Carthago. Det var inte Luciana Diniz, även om det brukar skrivas snällt om henne också.

Men Penelope Leprevost, är det snubblingen i Göteborg som ligger bakom hennes nuvarande rykte, eller har det hänt mer?

Så minns jag det också. Därför jag blev ganska förvånad efter bl.a det som hände i Göteborg. (Dock har jag inte hängt med helt i vad som hänt i hoppsporten på senare år, så jag kan nog ha missat ganska mycket.)

Efter det som hände i Göteborg pratade vi på hoppträningen om PL och enligt tränaren är det inte ovanligt för henne att bete sig så mot sina hästar.
Enda skillnaden är att hon i Göteborg blev filmad i direkt sändning när hon gick på sin häst.

Tränaren är en som själv ridit i eliten och nu rider tränarens son i eliten så tränaren ser henne då och då på framridningar.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På midsommarafton tävlar ett toppat landslag i Rotterdam: guldhjältarna från Tokyo-OS Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson och...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann, Peder Fredricson och Malin Baryard Johnsson vann OS-lagguldet i Tokyo. Med som reserv var Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
251
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska hopplandslaget förblir intakt till OS i Paris. Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Malin Baryard-Johnsson och Rolf Göran...
Svar
0
· Visningar
196
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2