Fiorano
Trådstartare
Har inte sett en enda kommentar om att det är synd om CD att hon missar OS. Tycker att ALLA är rörande överens om att piskningen är absolut vidrig och att avstängningen är helt korrekt.Fast motsägelsefulla uppgifter vad gäller ryttarålder, tidpunkt, vem som va där etc har väl i grunden ingen som helst betydelse? CD har spöat skiten ur en försvarslös häst, med långpisk, flera dubbelhandsfattningar med kraft och jagat hästen och slått ömsom bakifrån för att växla o slå framifrån direkt efter, på häst som är hållen med kandar. Det är VIDRIGT gjort och oavsett vad andra tycker snyft snyft hon missar OS så har människan inte där att göra. Aldrig mer.
Det jag, och flera andra, här i tråden ändå känner är att CD faktiskt tagit ansvar för vad hon gjort. Det var hon själv som direkt hoppade av OS (garanterat för att hon insåg att hon skulle bli avstängd, men ändå), hon har inte ursäktat vad hon gjort utan står för det och att det var riktigt dumt. Det är för mig en ENORM skillnad mot hur ex PK och AH hanterat sin skit-och de har garanterat ett lika stort mediateam.
Så för min del har CD definitivt dalat ordentligt men jag är mer intresserad av hur hon kommer resa sig ur detta. Jag hoppas att det kommer nåt bra ur det. Att jag är naiv skiter jag i, det bjuder jag på.