OS Hoppning 2024

Jo, lagen startar kl.11 och sen de som rider individuellt vid kl.14 om jag fattat rätt.
Eller jag är nog ute och cyklar kanske, baserade det på detta från sok:s sida:

IMG_1023.png
 
Dagens klass går ut på att vara bland de 10 bästa lagen som går vidare till finalen. Alla eventuella nedslag nollas inför imorgon och följer heller inte med den individuella prestationen. Ställningen efter idag blir också omvänd startordning imorgon i lagfinalen.
 
Vad menar du med byta ryttare mellan lag och individuellt?
Om vi tar Sverige som exempel: laguppställningen är Henke, Peder och Roffe. Varje land får ha 3 deltagare i den individuella tävlingen och det behöver inte vara just lagryttarna utan Malin skulle kunna gå in istället för Peder t.ex.
 
Om vi tar Sverige som exempel: laguppställningen är Henke, Peder och Roffe. Varje land får ha 3 deltagare i den individuella tävlingen och det behöver inte vara just lagryttarna utan Malin skulle kunna gå in istället för Peder t.ex.

Hmm... låter konstigt! Mtp att anledningen till att det bara är 3 ryttare i varje lag är för att IOK tyckte att ridsporten varade för lång tid så är det väldigt märkligt om de låter fjärderyttarna rida. Det där tror jag faktiskt inte på. Har du nån länk?
 
Hmm... låter konstigt! Mtp att anledningen till att det bara är 3 ryttare i varje lag är för att IOK tyckte att ridsporten varade för lång tid så är det väldigt märkligt om de låter fjärderyttarna rida. Det där tror jag faktiskt inte på. Har du nån länk?
Det tar ju samma tid för 3 olika uppsättningar att rida som samma som gick laget. 3 ryttare är 3 ryttare :confused: Tror jag såg det på FEIs insta första vändan.
 
Det tar ju samma tid för 3 olika uppsättningar att rida som samma som gick laget. 3 ryttare är 3 ryttare :confused: Tror jag såg det på FEIs insta första vändan.

Fast du tänker helt fel. Lagtävlingen och den individuella tävlingen är inte två separata tävlingar. Den individuella baseras väl på resultatet i första omgången i lagtävlingen? Vilket innebär att ingen som inte ridit första rundan (dvs den idag) kan ställa upp I den individuella tävlingen.
 
Fast du tänker helt fel. Lagtävlingen och den individuella tävlingen är inte två separata tävlingar. Den individuella baseras väl på resultatet i första omgången i lagtävlingen? Vilket innebär att ingen som inte ridit första rundan (dvs den idag) kan ställa upp I den individuella tävlingen.
Nej det är du som tänker att denna tävling funkar som ett vanligt mästerskap. För att göra det publikvänligt nollställs ställningen varje dag, även för de individuella och individuella kvalet är på måndag.
 
På SOK:s sida står det så här för dagens tävling:

1000005326.jpg


Det tolkar jag som att kl 11 startar de ryttare som ingår i ett lag. Kl 14 startar de ryttare som ska vara med individuellt men vars nation inte har ett lag i OS.
 
Nej det är du som tänker att denna tävling funkar som ett vanligt mästerskap. För att göra det publikvänligt nollställs ställningen varje dag, även för de individuella och individuella kvalet är på måndag.

Så du menar att det som står på SOK:s sida innebär att alla lagryttare kommer rida två rundor idag? En som börjar kl 11 ich en som börjar kl 14.
1000005326.jpg
 
Fast du tänker helt fel. Lagtävlingen och den individuella tävlingen är inte två separata tävlingar. Den individuella baseras väl på resultatet i första omgången i lagtävlingen? Vilket innebär att ingen som inte ridit första rundan (dvs den idag) kan ställa upp I den individuella tävlingen.
Jo det är separata tävlingar nu, precis som förra gången i Tokyo. Precis som då, kan man byta en ryttare mellan lagtävlingen och den individuella tävlingen. Flera nationer gjorde så t.ex. Irland och Brasilien.

Här är rätt info om upplägget:
https://www.worldofshowjumping.com/...dule-for-the-2024-Olympic-Games-in-Paris.html
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 033
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp