OS Hoppning 2024

Alla börjar om på 0 dag två inför finalomgången, dag ett gäller det bara att ta sig vidare till finalhoppningen om jag förstått det rätt så det känns mer öppet tycker jag.
Oj, det visste jag inte. Har dålig koll på reglerna vid os.

Ja, då är det ju extremt öppet, många som kan stå överst på pallen. Mycket handlar om dagsform och den berömda turen.

Hejar lite extra på Henke och Roffe. Peder tror jag inte på individuellt.
 
Vad tror ni om lagmedaljerna? Även om man kliver ur sina svenska skor är det ju en otroligt svår pall att tippa!? Irland, Tyskland, Schweiz, USA, Frankrike (även om de inte känns lika framme som jag kanske trodde i vintras) :bump:
Jättesvårt att säga på förhand. Det kan gå som i Tokyo där både Irland och Frankrike försvann. Många väletablerade namn är med i startfältet och det kan gå hur som helst.

Jag har inte följt hoppningen på ca 1,5 år, men baserat på ekipagen och rankingen tror jag att Sverige, Tyskland, England, Frankrike, Belgien, Nederländerna och Schweiz kommer vara med i medaljstriden. Men vi får se hur det går under första dagen, hur formen ser ut och vilka som rider för laget.

Ledsamt att det är ett OS utan Ehning i startfältet :( min favorithäst Cayman Jolly Jumper (Delestre) får jag heller inte se. Någon häst eller ryttare som ni saknar från startfältet?
 
Jättesvårt att säga på förhand. Det kan gå som i Tokyo där både Irland och Frankrike försvann. Många väletablerade namn är med i startfältet och det kan gå hur som helst.

Jag har inte följt hoppningen på ca 1,5 år, men baserat på ekipagen och rankingen tror jag att Sverige, Tyskland, England, Frankrike, Belgien, Nederländerna och Schweiz kommer vara med i medaljstriden. Men vi får se hur det går under första dagen, hur formen ser ut och vilka som rider för laget.

Ledsamt att det är ett OS utan Ehning i startfältet :( min favorithäst Cayman Jolly Jumper (Delestre) får jag heller inte se. Någon häst eller ryttare som ni saknar från startfältet?
Var hittar du ekipagen? Jag hittar endast ryttarna..
 
Som halvitalienare tycker jag det är tråkigt med endast 1 italienare och sen hade jag gärna sett Luciana Diniz på banan.
 
Jag trodde Maher skulle välja DVB från början om jag ska vara ärlig. Point Break är superfin men mindre prövad, kan ju ha varit dagsformen som gjort att han valde annorlunda i juni när laget ursprungligen togs ut.
 
Jag tror USA och Schweiz kommer vara i toppen, med Tyskland, Sverige och Irland hack i häl (i obestämd ordning).
 
  • Gilla
Reactions: eyz
1000007018.jpg
 
Kan man lista ut ungefär när de svenska kommer starta? Jag har lite olägligt en hovslagartid mitt i alltihopa så funderar på hur jag ska lägga upp planeringen 😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 778
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
66 036
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 786
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp