OS-dressyren

Åh, vad roligt - nu sa dom precis att Valegro kommer från samma stuteri som min hästs morfar (Animo)! :love:

Men faaan vad synd med missen i slutan! :(

Håller också med någon som skrev igår att Charlottes händer ser hårda ut. I passagen känns det liksom som att hon försöker lyfta upp honom i varje steg. Hon är uppenbart en skicklig ryttare, men jag tycker att det drar ner helhetsintrycket. Känns dock inte som att jag får medhåll från domarna!

Hittade denna artikel på FB
http://www.newsner.com/guldmedaljoren-aker-hem-fran-os-i-rio-for-att-radda-sin-hast
På riktigt? Hästen stod med dropp 9!!!! timmar och hon väljer att starta för veterinären säger okej, vad är det för pappskallar? Hon räddade fan inte sin häst. Hon gick för medalj och när hon kände att de inte var tillräckligt bra, vilket de inte varit på ett bra tag, så utgick hon. Försök inte lura i oss något annat.

Nej, jag tyckte hon var värd varenda poäng! Kolla ridningen och nogrannheten helt grymt bra! Övergångarna var galet bra och det var väl bara hon som kunde fatta galopp från passagen helt odramatiskt.
Jag instämmer. Fast jag tyckte det redan i går, men vågade inte sticka ut. :) Däremot tycker jag Steffen Peters fickt snuskigt bra betalt för sin ritt. Hade jag dömt hade han fått 65%. :D För mg såg det ut som den fått tungan över bettet som den stod emot. Men men ..

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar