OS-dressyren

Jag är tillbaks! Säg att ni har saknar mig :p
Tycker Desperados såg bättre ut idag. Sista ökade traven. Mums!

Sur att jag missade Showtime men får ju se den i küren.

För övrigt tycker jag Linda fastnat lite i att piaffen ska vara helt stilla.

• Gilla
Reactions: fio
Är det verkligen så att ryttarna inte väljer musik? Det kan väl inte vara en slump att Mads red till ABBA igår och Roxette idag?

Nej ryttarna väljer inte musik . Däremot kanske arrangörerna valt att spela svenska toner när svenskarna rider och andra nationaliteter vice versa ?

Helt utan konkreta belägg kommenterat då jag inte reflekterat över det alls . Så en rimlig möjlig gissning eftersom nej - ryttarna väljer som sagt inte musiken .

Var tvungen att kolla upp Verdades stam för tänkte att han måste ha körhäst i sig och mycket riktigt så är morfars far och morfars morfar gelderländer samt hackney. Förklarar knäna :p

Laura verkar ha samma problem som mig med hjälmar. Hej minihuvud :p

Härliga siffror för henne idag och mitt tips från början av tråden verkar slå in. 1. Tyskland
2. England
3. USA

Edit: äh nu fuskar jag. Jag safeade ju upp med USA/Holland/Sverige i tipset.

Senast ändrad:
Tycker ändå Juliette ska vara nöjd med sin debut. Helt klart godkänt. Kommer bli jättebra med mer styrka och träning men den där munnen...........

Gal såg ju helt uppgiven ut när han red. Jag är dock glad att han är tillbaks i facket "du får poängen du förtjänar"

Juliette har ju gått till svenska ridsportens historia OS mässigt - att som "okänd medialt och svenskt" ändå valts och presterat i OS !

"Godkänd " tycker jag nog hon är med råge och väl etablerat även utan hennes eget tycke ☺️

Ang Gal så ja det är ju precis så som du reflekterar över i sporten att ja - det är en känslig sport som alla bedömningssporter . Det är mycket som spelar roll som tyvärr inte alltid klockrent handlar om ren objektivitet . Och det handlar ju inte om medveten handling/bedömning alls utan bara rent kort och gott en tendens människan har att inte kunna förhålla sig totalt objektiv utifrån hur en hjärna fungerar ;)
Kort och gott som bifall till din Gal kommentar : jag håller med.

Juliette har ju gått till svenska ridsportens historia OS mässigt - att som "okänd medialt och svenskt" ändå valts och presterat i OS !

"Godkänd " tycker jag nog hon är med råge och väl etablerat även utan hennes eget tycke ☺️

Ang Gal så ja det är ju precis så som du reflekterar över i sporten att ja - det är en känslig sport som alla bedömningssporter . Det är mycket som spelar roll som tyvärr inte alltid klockrent handlar om ren objektivitet . Och det handlar ju inte om medveten handling/bedömning alls utan bara rent kort och gott en tendens människan har att inte kunna förhålla sig totalt objektiv utifrån hur en hjärna fungerar :;

Okej hon får VG då :p
Hoppas det inte är något fel på Buriel.

Kom så väl ihåg Brink förrut. Två i EM vinner Aachen och sen ute i kylan. Det svänger fort ibland.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 873
Senast: lizan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under torsdagen och fredagen hävdade sig svenska dressyrryttare på den internationella arenan. Tinne Vilhelmson Silfvén plockade hem en...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 132
Senast: Roheryn
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
45 140
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar