OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Jag tror precis som du, att Parzival snor Damon Hills silver. Adelinde är ju grym på kür och domarna ger ju henne tior av bara förskräckelsen för att inte få det röda jättemonstret över sig. (Ja, SÅ stor är ju Parzival inte - men oj vad stark han ser ut!)

Haha..

Det var precis min tanke.. Han är en sjukt söt liten ponny i jämförelse med alla stora mörka hästar!!

Är det nån som vet hur 17 PREerna blir så himla glansiga?? Har aldrig sett en skimmel vara så fin och glänsig som PREerna..

/Lavinia, borde jobba.. Tar ledigt!

det är ändå lite roligt att bland alla stora mörka hästar så kommer det en vit ponny in ;)

Ja och de har verkligen utvecklats! Kommer ihåg när jag såg dem i Globen runt 2007 tror jag att det var, vilken skillnad!

det är helt klart ovant för ögat när han kommer in.
Och ryttaren är så mycket längre än de övriga sett till häst.
Men det är roligt med lite annat!

Anky har 9 OSmedaljer! Man har nästan glömt hur överlägsen hon var ett tag.

Jag hoppas att Adelinde tänder till och rider riktigt bra så vi får en bra fight.
Tredjeplatsen känns lite mer öppen!

Jag tror precis som du, att Parzival snor Damon Hills silver. Adelinde är ju grym på kür och domarna ger ju henne tior av bara förskräckelsen för att inte få det röda jättemonstret över sig. (Ja, SÅ stor är ju Parzival inte - men oj vad stark han ser ut!)

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Wow, Desperados passage är verkligen i uppförsbacke! Synd att han hackar så med bakbenen.

kl

Jag roade mig med att kolla vad det krävts tidigare OS för att vinna/ta medalj.
Och kolla vad låga % lagen hade i Peking jämfört med nu!

2008 Peking/Hongkong, Kina - Läs mer

Lag
1) Tyskland 72,917 (Heike Kemmer/Bonaparte 72,250, Nadine capellmann/Elvis VA 70,083, Isabell Werth/Satchmo 76,417)
2) Holland 71,750 (Hans Peter Minderhoud/Nadine 69,625, Imke Schellekens-Bartels/Sunrise 70,875, Anky van Grunsven/Salinero 74,750)
3) Danmark 68,875 (Anne van Olst/Clearwater 67,375, Natalie zu Sayn-Wittgenstein/Digby 70,417, Andreas Helgstrand/Don Shufro 68,833)
4) Sverige 67,347 (Jan Brink/Briar 68,875, Tinne Vilhelmson-Silfvén/Solos Carex 66,042, Patrik Kittel/Floresco 67,125)

Ingen svensk över 70%! Och Anky vann på totalt 78%.

Jag gillar verkligen Desperados. Med mer styrka kommer han bli sjukt fin. Lite ojämn bak i passage och piaff dock samt att han blev lite låg i slutet på programmet.

Skulle så gärna sett ponnyn över 80% bara för att. :D

Jag förstår inte varför de ryckte av honom manen. Den tjocka flätan var ju en del av Fuegos spanska ponnycharm!

OJ nu tittade jag på London2012 och fick syn på Ravels poäng (missade dem första ritterna). Vad hände? Hur i hela friden hamnade han så långt ner i listan? Det är väl ytterst okaraktäristiskt för Ravel + Peters att vara näst längst ned - fast om man kollar på poängen som alla ryttarna har, är det inte konstigt. Näst sämst på 77%!! :eek:

*KL

Jag håller tummarna för Dujardin idag med, de har varit fantastiskt duktiga i tävlingarna och skulle verkligen förtjäna ett guld. Sen skulle jag gärna se Hester på andraplats och Schneider kan få tredjeplatsen.

Känns dock som att sannolikheten är ytterst liten att Adelinde inte hamnar på pallen så jag lär inte få in hela mitt tips.

Kanske är idag den dag då Parzival bestämmer sig för att bli hopphäst och skutta ut från arenan? Inte så troligt.

Jag hoppas på Damon Hill på silverplats, sedan kan Hester gärna få brons men den medaljen vill nog Adelinde ha.

Förresten, tänk vilka långa näsor vi kommer att ha om det är Valegro som blir hopphäst och skuttar ut. :)

folk gnäller på dressyr men herregud, vår bedömningssport är plättlätt jämfört med brottningsmatchen som pågår..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka