OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Anledningen till att de andra bor i OSbyn är för att under OS ska man fokusera på sin sport och prestation, inte på annat. Därför fotbollslaget bor ihop osv under EM.

Hur bra presterar man om man bytt blöja mitt i natten liksom.

Nä Rath har ju börjat rolla han också nu, resultaten uteblev när han försökte rida klassiskt och etisk... :crazy:

Många tyska ryttare som rollar! Uphoff tex var väl närmast den som uppfann det.

Aldrig sett britterna göra det, och vet att LB definitivt inte gör det eftersom hon sa i en intervju att hon var väldigt anti graman, rollkur och andra sätt att tvinga hästarnas huvud ned/in.

Jag tycker det är förfärligt, och jag ser en klar parallell till de kinesiska gymnasterna som närmast torteras av sina tränare/föräldre för att bli så flexibla som möjligt....

Det är inte bara kineserna nu för tiden. Det finns en anledning till att gymnasterna byts ut mellan varje OS och snittar på 16-17 år.

Rath var väl superanti rollkür tills han började rita Toto ..

Sådär jätteanti ser han ju knappast ut att vara. :grin:

8605_7_Hagen_jr_280412_0609.jpg

8606_7_Hagen_jr_280412_0716.jpg

8604_7_Hagen_jr_280412_0551.jpg

*kl*

Jag kan tycka att dressyrryttarna eller kanske läs Minna nu förstör för alla försök att sälja in hästsport som en sport som inte bara är för rika och snobbiga. Inte rida i OS-fracken som retat upp många "vanliga människor (dom fotas bara i den) och sen måste Minna bo på en jävla lyxbåt oxå istället för OS-byn , sånt retar oxå upp folk.. Vafan har den där Bosse Jenå ingen jävla stake? Synd att han är på OS nu när jag är i Flyinge i helgen :devil: Om nu Minna inte ville vara ifrån sitt barn kanske hon borde gett sin plats till Rose istället :grin:

Det är nu en jävla skitsport x 2 :mad:

Kan bara hålla med dig. Snobbarnas ankdamm.

Isåfall har jag missat att han bott med sonen även på nätterna.

Jag vidhåller ändå att under ett mästerskap bör fokus vara på sporten.

Alltså det som Uphoff gjorde heter numera deep inte att förväxla med LDR som är samma som rollkur/hf. Det Sjef har gjort är att ta deep till en helt ny nivå. Har aldrig sett tyskar rida med nosen i bringan så som holländarna gör. Jag har ändå sett en hel del framridningar i Tyskland, även med Uphoff.

Finns väl bilder på när Isabell försöker sig på HF men sen hon började med det, alltså när hon bytte deep mot LDR/RK/HF så har ju resultaten uteblivit och nu verkar hon gått tillbaks till det vanliga tyska igen. Hurra!

Sjef har ju skrutit en hel del med att det är han som uppfunnit denna framgångsformel. Men med tanke på dagens resultat så verkar framgångssagan vara slut.....

Och jag undrar hur ni vet att hon byter blöjor mitt i natten? jag har förutsatt att det är mormorn eller en nanny som sköter sånt, nu när de bor på lyxjakt och har champangefrukost varje dag så där som rika människor gör... ;)

Allvarligt talat så orkar jag faktiskt inte bry mig om folk uppfattar dressyren som snobberi. Jag ser golfare som snobbar och skitungar och fotbollsspelare som divor, så det jämnar nog ut sig.

*kl*

Är det någon som vet något mer? Vet inte om jag får länka..men det står på Aftonbladet att Kittel är anklagad för djurplågeri.
(Nu är ju Aftonbladet som det är..men iaf)

Ja Isabell har man ju sett en hel del bilder på. Om hon har gått bort från det så är det ju jättebra.

Mår illa av att titta på bilderna av Scandic. :crazy:

*kl*

Vad det gäller frackarna är det inte bara Minna som väljer att rida i sin gamla frack-det är hela laget. Jag köper dessutom att de vill rida i sina gamla frackar för att det är ett OS och att känna sig bekväm ÄR viktigt. Och om det är samma frack som Sara Algotsson red i förstår jag att de inte vill rida i den. Animo har uppenbarligen inte gjort frackar innan för den såg bra skum ut i passformen.

kl

Tycker man rider i sina landslagskläder, de bör vara utprövade innan och isf om de inte är bekväma så får man säga till.
Hur skulle det se ut bla i simmning eller friidrott om de vägrar o kör i klubbkläder istället?

I övrigt så är jag kär i Valegro och Uthopia:love: Var tvungen att söka på Carl Hester och hittade en programserie som heter At Home With Carl Hester.
Man tycker liksom inte mindre om dessa två ekipage efter att ha sett denna serie
http://www.horseandcountry.tv/tv/programmes/carl-hester

Ngn som vet hur Carl och Charlotte förhåller sig till HF etc?
Desperados var också mkt fin.. Hade jag haft råd så skulle jag vilja betäcka med Uthopia och Desperados nästa år.

Det finns någon masterclass med Hester där han pratar om HF. Sök på Google så hittar du den nog. Har inte kollat på den själv.

Fast det gör dom, en del tränar ju tom för sjef. Carl och adepten rider ju rund och djup och sen har dom lite av samma ridteknik som sjef lär ut om jag fattat det rätt.

Men nu kom iallafall Steffen Peters och gjorde en fin klassisk ritt :)

Vilka tränar för sjef av os ryttarna ? Vad jag vet inte en enda och heller ingen skola britterna rent generellt anammar så som de övriga närmast sörjande nationerna ?
Rund och djup är ju faktiskt inte ekvivalent Flr övrigt med hyperflexion .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka