OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Tycker man rider i sina landslagskläder, de bör vara utprövade innan och isf om de inte är bekväma så får man säga till.
Hur skulle det se ut bla i simmning eller friidrott om de vägrar o kör i klubbkläder istället?
Håller med. Fälttävlanslaget hann väl inte "rida in sig" i sina nya frackar heller, ändå hade samtliga Animofrackarna på sig och de låg fyra efter dressyren och två av ryttarna gjorde toppprestationer! Jag tycker frackarna o kavajerna är snygga med passpoalerna på armarna.

Dessutom antar jag att Animos frackar lär vara gjorda i någon av de nya stretchiga teknikmaterialen, jag har svårt att förstå hur man kan tycka det är skönare att rida i en gammal yllefrack.

De svenska dressyrryttarne lyckades inte särskilt bra idag trots att de hade sina gamla "bekväma" frackar.

Och enligt en kommentar på Tidningen Ridsports hemsida så finns det iaf frackar från 2009 från Animo, så några frackar har de nog hunnit göra genom tiderna.

Senast ändrad:

Sjef har ju skrutit en hel del med att det är han som uppfunnit denna framgångsformel. Men med tanke på dagens resultat så verkar framgångssagan vara slut.....

Lite så tänkte jag också :) Vi får se, de stjärnorna är inte så stora längre, fler kommer fram - intressant..

Jag är sjukt imponerad över ryttare (ja idrottare öht) som håller sig i toppen trots småbarn. För det är jobbigt med så små barn, även om dessa ryttare förmodligen har en del backup så krävs det ju mycket för att rida ett OS. Det är ju inte bara blöjbyten med en 1-2åring, jag är då helt slut varje kväll. Och så vill man ju såklart hinna träffa barnen också, de utvecklas galet snabbt och det vill man nog inte missa även om man är elitidrottare.

*delvis kl ska jag nog också lägga till*

Kl

Läste artikeln i Aftonbladet om Kittel i dag. Skummat kommentarerna och undrar va det är för idioter som skriver där, och om man får skriva vad som helst ???:mad: Länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2012/article15208598.ab

Jag har faktiskt kommenterat och antar att du ser mig som en idiot, men det bjuder jag på och ser det som en komplimang. Varför är rollkur rätt, och varför försvarar man rollkur? :crazy:

Senast ändrad:

Vet inte vem som skrivit vad, men att anklaga P.K för djurplågeri pga några bilder känns sjukt. Om nu hingsten plågas skulle han nog säga ifrån. 700 kg hingst har kraft nog att säga ifrån om det är ngt som inte passar. Tycker bara hela artikeln och kommentarerna är trista. Hade ekipaget varit i topp i dag hade Aftonbladet inte haft med denna artikeln utan vinklat den på hur fantastiskt ekipaget var och ÄR i mina ögon.

Vet inte vem som skrivit vad, men att anklaga P.K för djurplågeri pga några bilder känns sjukt. Om nu hingsten plågas skulle han nog säga ifrån. 700 kg hingst har kraft nog att säga ifrån om det är ngt som inte passar. Tycker bara hela artikeln och kommentarerna är trista. Hade ekipaget varit i topp i dag hade Aftonbladet inte haft med denna artikeln utan vinklat den på hur fantastiskt ekipaget var och ÄR i mina ögon.

http://www.youtube.com/watch?v=8hIXGiV4N4k :angel: Där har du anledningen till varför Patrik blev anklagad för djurplågeri redan 2009.

Fast AB hade en liknande artikel redan före Patriks ritt. Den avslutades med att man skulle försöka få en kommentar av Patrik efter hans ritt. Så det är inte resultatberoende.

Du svarade fortfarande inte på varför det är rätt att utföra rollkur?

2 år är ganska litet, du! 1 år är ännu mindre att vara borta så lång tid. Har du barn?

Jaha, och där kom den oundvikliga och totalt irrelevanta frågan. Well, jag har i alla fall barn, och nej, jag tycker inte att en vecka är särskilt lång tid. En vecka är en vecka. Men det är klart, är man kvinna ska man ju förstås vara så bunden till sitt barn att mår fysiskt och psykiskt dåligt om man är borta några dagar. Medan männen givetvis ALDRIG får den typen av förväntningar slängda i ansiktet. Jag antar att det finns åtminstone någon i det svenska fotbollslaget som har små barn, men man läser ju väldigt sällan om män som vägrar bo med sina lagkamrater i fotbollslägret för att de inte klarar av att vara borta från sina barn. Weird, eh?

Själv är min lille son just nu i England i 8 dagar - och jag klarar mig alldeles förträffligt bra på egen hand! Måste vara en dålig mamma, helt enkelt... :angel:

Nej det är väl bara det att det brukar inte kännas ok när dom är såpass små att vara borta så pass lång tid som det handlar om, det går säkert bra och jag är helt med på att barn har pappor;) Men det är olika så jag har förståelse för att känna så faktiskt. Det är också skillnad på första eller tredje barnet (jag har 3 :)) Så funkar det, och det kan man väl gilla eller inte, men på det sättet är nog idrottsmän och kvinnor som oss andra.,:)
F ö så handlade diskussionen även om en man, jag gjorde ingen skillnad, men det är intressant vad man läser in:p

Jag är sjukt imponerad över ryttare (ja idrottare öht) som håller sig i toppen trots småbarn. För det är jobbigt med så små barn, även om dessa ryttare förmodligen har en del backup så krävs det ju mycket för att rida ett OS. Det är ju inte bara blöjbyten med en 1-2åring, jag är då helt slut varje kväll. Och så vill man ju såklart hinna träffa barnen också, de utvecklas galet snabbt och det vill man nog inte missa även om man är elitidrottare.

*delvis kl ska jag nog också lägga till*

Ja eller hur? Det är ju så. Jag tror att tävlar man på den nivån är man ändå borta en del så...jag har full förståelse och beundrar dem som får ihop det.

Jag tycker att det skiljer en del i förutsättningar här. De flesta av oss har ingen yacht eller råd att anställa folk och coacher som hjälper till med markservicen. Och det finns som sagt var troligen en pappa någonstans i bilden också. Inte för att jag missunnar Minna denna bekvämlighet på något vis, men någon större utmaning har jag svårt att tro att det är.

Jag har faktiskt kommenterat och antar att du ser mig som en idiot, men det bjuder jag på och ser det som en komplimang. Varför är rollkur rätt, och varför försvarar man rollkur? :crazy:

Jag tycker det är en löjlig diskussion och påhopp på Patrik, är han ett hot mot mot vissa stjärnor numera? ;)

Alla vet att han och många andra tränar för Sjef och vad det innebär, den ridningen är faktiskt numera tillåten på framridningar så länge det inte handlar om tvång, är för långvarigt eller plågsamt. Det står i de nya reglerna. Även Adelinde fanns f ö på bild och har någon fortfarande illusioner om Edward?? För att inte tala om Anky själv.

Vad är ditt problem? Jag tycker det är löjligt att återigen hoppa på just Patrik, klaga hos stewardsen på framridningen då, de ska ha stoppat om det var plågsamt för hästen. Annars har de gjort fel. Så lägg ner tjatet.

Men det är olika så jag har förståelse för att känna så faktiskt.

Vad är olika?
Jag läser snarare in en uppmuntran i att kvinnor ska ha svårt att lämna bort sina barn. Det finns en tydlig sådan förväntan. Jag kopplar bort mitt barn nästan helt när jag är ensam. precis som jag antar att alla föräldrar måste göra som skiftar ansvar (exvis de som har barnen veckovis). Utmärkt övning för att dela ansvaret mer jämlikt.

Jag tycker att det skiljer en del i förutsättningar här. De flesta av oss har ingen yacht eller råd att anställa folk och coacher som hjälper till med markservicen. Och det finns som sagt var troligen en pappa någonstans i bilden också. Inte för att jag missunnar Minna denna bekvämlighet på något vis, men någon större utmaning har jag svårt att tro att det är.

Nej det där håller jag med om. Jag såg det som en principfråga som det blev, men jag kan ha läst slarvigt i tråden. Minna har nog antagligen bekvämare på yachten helt enkelt...men ang barn kan man känna mera att man inte vill lämna om det är första barnet och den känslan har jag respekt för hos både pappor och mammor.

Minna har nog förutsättningar att ordna för sej.:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka