OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Sedan så kanske du borde läsa på lite om fälttävlan om du anser att de inte behöver lydnad :eek:
Ett fälttävlansprogram i dressyr kräver inte alls samma lydnad som ett grand prix-program. Det trodde jag alla förstod? En häst som går i terrängen arbetar mer självständigt än en dressyrhäst gör, eftersom dressyrhästen inte får ta ett enda okontrollerat steg. Så är det inte - och ska inte heller vara - i de andra disciplinerna. Det trodde jag också var allmänt accepterat.

Kl
Snyggt o rolla in :s... Adelinde.
Kommentarerna var ju fina där.

O piaffen? En 10:a? Rumpan guppa ju upp o ner?!?

Ja de tar verkligen i. Samtidigt är det en intressant diskussion vad som är ok för att nå toppen i elit.
Dokumentären om våra svenska friidrottsstjärnor var skrämmande men visade samtidigt vad hård träning kräver.

Hur kunde Adelinde få 6,5 - 8 på ryggningen när hon var tvungen att säga till honom flera gånger? :?

Ett fälttävlansprogram i dressyr kräver inte alls samma lydnad som ett grand prix-program. Det trodde jag alla förstod? En häst som går i terrängen arbetar mer självständigt än en dressyrhäst gör, eftersom dressyrhästen inte får ta ett enda okontrollerat steg. Så är det inte - och ska inte heller vara - i de andra disciplinerna. Det trodde jag också var allmänt accepterat.

Du har fel!

Ok jag är absolut ingen dressyrexpert på något sätt, men jag blev inte alls så impad av Adelindes ritt. På kommentatorerna låter det ju som det var det bästa hitills typ? :confused:

Tyckte den var ojämn och gick o gapade....

Jag tyckte Dujardins (eller vad hon heter) ritt och häst var helt underbar!!! :love:

Hmm... tyckte inte den uppvisningen såg så harmonisk ut, upplevde att det var mycket dragkamp hela tiden. Tråkigt att hon fick så höga poäng hela vägen, vissa var hon väl värd men inte alla, tycker jag.

Mmmm konstigt att få 10 när hästen gapar..... 10 är ju perfekt...

Jaja nu är det Damon Hill :love:

Kl
Snyggt o rolla in :s... Adelinde.
Kommentarerna var ju fina där.

O piaffen? En 10:a? Rumpan guppa ju upp o ner?!?
Ja, det reagerade jag också på... Såg inte om munnen var öppen eller ej pga den kassa bildkvalitén på NRK men rumpan kunde jag urskilja. Ska en 100%ig-piaff se ut så? Observera att jag frågar, och nej, lägger in en brasklapp i och med att jag aldrig kommit i närheten av någon (frivillig) piaff när jag ridit men har sett en del dressyr på tv :angel:.

kl

Någon mer än jag som tycker det är konstigt att en hög och guppande rumpa kan få 10 i piaffen? Jmf med Fuego (tror jag det var) som nästan satt ner i piaffen.

ja hur fan kunde hon få såna poäng? Och att komentatorerna väntade sig att hon skulle slå Dujardin? Jag blir så sur på sånt... :(

Jag missade totalt att hon fick en 10:a...

Ja Damon Hill såg verkligen jättetrött ut i dag, han brukar vara så fin.

Det är nog lite som kommentatorerna säger, han är hingst och inte riktigt med idag.

Även fast hon får slita så ser det ju ändå mer harmonisk ut än Adelinde.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka