OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Det är bara att googla Edward Gal och hyperflexion så får du ditt svar :(

Har inte sett den här hästen förrut. Tyckte den var fin och passagen och piaffen var ju fantastisk men det är alltid lika intressant att holländarnas hästar ofta inte kan skritta samt att de går typ hov i hov i ökad trav men det spelar ju mindre roll när allt annat är asgrymt. Lite kort i halsen för min smak dock. Men det kommer säkert med styrka.

Kanske det är ett resultat av HF att grundgångarten blir sämre men all samling och rörelser blir svinbra?

Kanske är det lite som med PRE-hästarna? När samlingsegenskaperna prioriteras högt, tappas längningen. Håller med om att han red den rätt kort, men jag tycker att han gjorde det med Totilas också ibland.

Senast ändrad:

Har mycket med aveln att göra, Holländarna har inte prioriterat skritten speciellt högt då de har prioriterat saker som de tycker är viktigare. Energi power och nerv då tillexempel

Det är ju absolut inte SVT man klagar på :) men om många hör av sig så kanske de inte kan låta bli att kritisera "otyg" oavsett sport och utövare. Det är väl en ganska intressant fråga hur man tränar hästarna och vad det kan ge för konsekvenser även för kommentatorerna?

Tycker inte vi ska vara "tacksamma" och därför tysta ner kritik för att de visar hästsport.

Såvitt jag vet stod det mellan henne och patrik van der meer för den individuella platsen och det blev den sistnämnda som knep den.

Haha, ja precis ;)

Tänk om fler tänkte så! Visst en bra skritt är bra, och underlättar men jag har hellre en häst som jag får gåshud av att rida och skrittar dåligt än en som skrittar bra men som är typisk svensk.. ( nej är inte så förtjust i svensk avel)

Heja KWPN ;)

Det är bara att googla Edward Gal och hyperflexion så får du ditt svar :(

Har inte sett den här hästen förrut. Tyckte den var fin och passagen och piaffen var ju fantastisk men det är alltid lika intressant att holländarnas hästar ofta inte kan skritta samt att de går typ hov i hov i ökad trav men det spelar ju mindre roll när allt annat är asgrymt. Lite kort i halsen för min smak dock. Men det kommer säkert med styrka.

Kanske det är ett resultat av HF att grundgångarten blir sämre men all samling och rörelser blir svinbra?

Jo jag har medvetet låtit bli att googla, just för att jag blir så besviken. Inte det bästa att göra kanske, men jag "behöver" mina oooh och aaaah till dressyrtävlingarna och vill gärna få leva kvar i mitt fluffiga lilla moln där världseliten inte pysslar med sån skit... i alla fall under OS. Fast det sket sig ju när jag gick in i den här tråden förstås...

Angående trött och energi - hästen såg jättefin ut i början av programmet men som hon sa såg den ut att bli trött, och då blev den stark och fick en annan sorts energi istället - och kort i halsen som sagt. Jag tror att det där kommer bli en riktigt bra häst till slut, de är ju bara precis i början av sin karriär tillsammans!

som jag förstått det är det britterna och några tyska som inte rider HF.
Som jag förstått det är Balkenhol motståndare så hans adepter tränar inte så liksom Totos ryttare.

Och engelsmännen de galningarna har tom hästen i hagen ;)

Undercover är ju betydligt bättre häst, romanovs bakben är ju en mardröm,,,

+ att hans nya sponsor vill säkert ha sina hästar i os

Ja och fy, fy och JÄTTEFY på Britterna som ändå ligger i topp trots att de inte rider så :cool:

Har mycket med aveln att göra, Holländarna har inte prioriterat skritten speciellt högt då de har prioriterat saker som de tycker är viktigare. Energi power och nerv då tillexempel

Håller verkligen inte med att holländarna avlat bort skritten så den blivit dålig, vilken linje eller linjer skulle det vara isf där det används hingstar som ger så dålig skritt??

Däremot har de ridit den dåligt om man generalliserar- amatörmässigt tror jag att rollen,hf där spelat in, de har inte trots böjandet lyckats få med en genomsläpplig häst just i den gångarten, ryggen har blivit stum-nu tycker jag att det senare år blivit bättre än vad det varit förut då jag såg det som mer eller mindre katastrof ofta.

För mig är typisk svensk avel säker, de får inte var för heta osv, inte för stora osv. Sen har de en energi som inte blir på samma vis som kwpn hästar. ( detta är ju såklart överlag..)

Och nu har vi ju fått in massor med härliga sandro hit i landet också så nu kommer det ju bara bli bättre :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka