OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Jo, men det har ju också klankats ner mycket på att andra gör det, men tydligen är det skillnad på folk och folk :)

Jag tycker mest de ser ut som flodhästar med sprattlande ben nu för tiden :p Och då är jag ändå dressyrryttare! (om än på väääldigt låg hobbynivå)

:rofl:

Jag försöker hitta en lista på vilka länder som är representerade i dressyren idag men lyckas inte, står ju inte på eurodressages hemsida .. Någon som vet vart man kan söka för att finna? :)

Så hemskt egentligen.
Jag har tänkt att många av de hästar jag inte gillar har så tunna ben för att man försökt avla dem så eleganta som möjligt men missat själva kroppen :p Tittar man på tex gamla halvblodshingstar (som jag ofta är väldigt förtjust i) så har ju de betydligt kraftigare ben, men det kanske mycket är att de är i bättre hull också?

Det är väl knappast nån som tycker det är mer ok att Patrik Kittel gör det, än Werth, Anky eller nån annan... :confused:

Rollkuren är ett otyg oavsett ryttare.

Nä du har inte inbillat dig. Tyvärr är ju dressyren väldigt styrd av grupptryck. Förrut skulle alla hata HF, alla hatade Anky, sen kom Adelinde och alla älskade henne, sen kom Toto och då var det kört. Sen lyckades Patrik och Scandic bra så då "glömde" man lite lägligt bort den träningen man förkastat tidigare.

Jag tycker att man får träna hur man vill så länge hästen inte tar skada och uppenbarligen kan de ju inte bevisa att HF är skadligt så då får vi acceptera det helt enkelt. JAG tänker dock inte rida på det sättet.

Det som sett positivt ut nu på OS och senaste tiden är att halsarna inte är så jävla korta längre. Det gillar jag :bow: att de inte är korta alltså :D

Och nu kommer Gal och Undercover!

Jag har själv missat de tidigare bilderna på Patrik och inte sett honom i "den situationen" innan de visades här i tråden, kan ju hända att fler har gjort det också...

Jag har skrivit till svt och efterfrågat om att de borde våga ifrågasätta den typen av träning (Kittel mfl och rollkür) trots att det gäller de största (och svenska). Om fler skriver in så kanske de till slut måste ta upp det. Skriv!

Jag är nog inte tillräckligt insatt för att våga uttala mig här :p

kl

Woho, äntligen en häst i fint hull! :D

Oj vad taggad Undercover blev efter galoppen, det där kommer att bli riktigt jäkla bra framöver :love:

(har noll koll på om han pysslar med HF/rollkür han också men hoppas verkligen inte det)

Själv så skulle jag undvika att dra in SVT i detta ärende, de har ju just gjort oss nöjda med att sända mer ridsport i TV, ska vi då gnälla på dom för en intern felaktighet som de absolut inte kan rå för?? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka