Sv: OS-dressyren
Och jag hävdar att betydligt fler fälttävlanshästar är mer utbildade än vad de visar i sitt dressyrprogram. De flesta kan alla skolor så att säga att de inte skulle vara lika mycket utbildade tycker jag är väldigt fel
Men att härifrån begära att de skall gå högre svårighet i dressyren med följande grenar är för mycket för dem. Tycker att det räcker gott och väl med att de går 6km terräng och två banhoppningar på 125 resp 130 dagen efter terrängen.
Men att hävda att de inte skulle kunna vara utbildade i högre dressyr är bara löjligt!
Jag sticker väl ut hakan lite här nu kanske men here it goes... Vad gäller fälttävlanshästarna så ÄR de ju faktiskt inte lika välutbildade - inom dressyren. Att de går ett lättare program är väl knappast nån hemlighet? Jag tappade ju sändningen, men hörde tidigt i sändnigen att hon snarare berömde ft-hästarna för att de inte är lika nerviga och känsliga - på ett positivt sätt!
När hon pratar om energin i dag är det givetvis på dressyrbanan hon menar, varför skulle hon som dressyrkommentator ha även banhoppning och terräng i åtanke mitt under live-kommenterande av OS? Jag håller med om att hon inte är den roligaste att lyssna på, men så himla snorkig och kass tycker jag faktiskt inte hon är. FT-kommentatorerna var många gånger bättre, det håller jag med om - men om ni nu stör er så mycket att ni stänger av tv:n/datorn - varför inte bara stänga av ljudet?
OT
Fan vad sur jag blev över att min webb-tv började strula och till slut inte gick att se alls. Jag missade min stora favorit Painted Black
Och jag hävdar att betydligt fler fälttävlanshästar är mer utbildade än vad de visar i sitt dressyrprogram. De flesta kan alla skolor så att säga att de inte skulle vara lika mycket utbildade tycker jag är väldigt fel
Men att härifrån begära att de skall gå högre svårighet i dressyren med följande grenar är för mycket för dem. Tycker att det räcker gott och väl med att de går 6km terräng och två banhoppningar på 125 resp 130 dagen efter terrängen.
Men att hävda att de inte skulle kunna vara utbildade i högre dressyr är bara löjligt!