OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

För er som missade Minna så finns ett klipp på hennes ritt på SVT Play (klicka in på OS-delen och sida två med klipp). Tyvärr verkar inte sändningen i sin helhet finnas tillgänglig. Jag såg fram till kanadensaren som spökade ut sig, hade bra gärna sett en del till ekipage. :(

Tackade nej till jobb imorgon så jag inte missar morgondagens ritter. :D

Fast det där är inte heller sant i flera fall. Är det inte flera av Algotssonarnas hästar som har tävlat St:Georg tex. Att det sen inte finns gång för högre klasser är en annan sak. Skillnaden är nog snarare att det är hästar som regelbundet fått galoppera av sig och inte hålls inlindade i bomull även om det nog även har stor del att göra med aveln (Jazz hästen som gick ft dressyren såg ju tex minst sagt spänd ut).

Missade som tur är just den delen där den kommentaren ska ha sagts då jag stört mig på kommentarerna innan och stängt av ljudet:angel:

Min gamle har oxå startat St George + att han gång så det räcker och blir över för svår dressyr , det var/är han inte ensam om .. finns många ft hästar som har det men av förklarliga skäl väljer man ju hellre fälttävlan än dressyr om hästen går i terrängen.

Senast ändrad:

Fast det hänger ju inte bara gången för att "kunna" gå svår dressyr, jag tror att dom flesta med rätt förutsättningar (tid, vilja, ekonomi) ändå har möjligheten att ta sig dit om dom är fokuserade, tränar ordentligt och ger sig fan på det. Sen kan ju resultaten variera. Det är inte bara gångartskanoner som står ut idag, det finns många ganska ordinära, iaf inte speciella, hästar som går svår klass - med placeringar.

Sen förstår jag inte varför du blir sur eftersom du själv poängterat ett antal gånger att man inte vill ha ft-hästar som dressyrhästarna? :p känns ju meningslöst, ni håller ju med varandra om HUR dom är, bara inte varför. aja skit samma.

VAD tror ni idag då? kommer Anton stå där och tänka "am I piaffing?!", kommer domarna tycka Scandic är för låg i formen? vart finns det startlistor?!

Senast ändrad:

Jag kollar både resultat och startlistor på London2012.com, OS officiella hemsida. HÄR är startlistorna för dressyren.

är det tredje eller fjärde gången länken till startlistorna postas? ;)

Hoppas webbtv funkar bättre i dag, i går fick jag felmeddelande om att klippet inte var tillgängligt och när det väl kom igång sen så var det bara ett enda buffrande. Är det nån som vet om det finns officiella siffror på hur många som tittar på webb-sändningarna? Det hade varit intressant att se :)

Ja alltså det var ett skämt.. är du dressyrryttare eller ? Dom brukar inte ha någon humor :D

Nä det är nog bäst att fly denna tråden nu innan Fiorano dyker upp ;)

Redigerat:

Nä jag visste väl det :D

Senast ändrad:

Hittade inget där heller. Jakten på rätt information går vidare. :)
FEIs regler är ganska enkla att hitta tycker jag, gå in på http://www.fei.org, längst upp finns en lista, klicka på "Disciplines" - välj gren, då kommer det en meny till vänster där det står "Rules", klicka där och så brukar senaste reglementet ligga överst i listan som kommer upp.

Däremot är det sedan inte alltid så lätt att tolka vad som egentligen står där, och det syns även att internationellt tolkar man reglerna olika...

Men om jag tolkar det rätt så ska vid internationella tävlingar ridbyxorna vara vita eller off-white om ryttaren inte har uniform. (Moment 427 punkt 2).

Lite intressant är att enligt samma punkt ang färgen på hjälm eller hatt:
"Protective headgear or top hat/bowler**: black or may be same colour as coat".
Hmm, hur går det med Isabells guldhjälm...

Går man vidare till moment 428 hittar man även detta under punkt 5:
Normal plaiting of the Horse's mane and tail, however, is allowed.
Undrar vem som bestämmer vad som är normala knoppar. :rofl:

Gjorde misstaget att läsa tråden bakifrån... Sedan kom jag ikapp de andra inläggen :D Är inte dressyrryttare mer än när jag sitter på läktaren...

*kl*

På FB har något tyskt eller holländskt magasin eller tv-kanal lagt upp en bild på Kittel och Scandic i en grov rollkur från en av träningarna på OS-banan... :crazy: Där försvann mina rosa glasögon. Även någon holländare hade de fånget i en djup hård rollkur. Gemensam nämnare = tränaren... :grin:

Är det nån som vet om det finns officiella siffror på hur många som tittar på webb-sändningarna? Det hade varit intressant att se :)

På MMS HotTopWeb brukar man kunna se sådan statistik, men jag har märkt det tidigare också att rena webbsändningar inte brukar vara med.
Tex sen tidigare så brukade sammandraget från världscupshoppningarna finnas med, med då ganska låga tittarsiffror på webben eftersom de flesta följer långa webbsändningen.
http://hottopweb.mms.se/Daily/Program/

Men SVT lär ju ha egen statistik för SVTPlay, men om de går ut med de siffrorna vet jag inte.

KL
Vad fin Santana var:love:

Synd på missarna. hur är det nu?
Får hon rida Specialen?

hur är det nu?
Får hon rida Specialen?

Det finns väl fortfarande en chans att Sverige tar sig in bland de sju bästa lagen (ligger 8:a nu) och utöver det är det sen 11 ryttare som inte är med i dom lagen som går vidare.

Just nu har Minna 6 ryttare som inte är med i något lag framför sig (då räknar jag med Canada), så det kan nog bli svårt att gå vidare den vägen. Får hoppas på laget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka