OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

*kl*

*kl*

Jag störde mig något enormt på Byströms svar på frågan om fotförflyttningen i ryggningen. "För att det ska vara så" :crazy:

Jag säger som flera andra, vart är hon som kommenterade fälttävlan?!

Ja..håller helt med dig!

O inte tal om hur hon dissade fälttävlanshästarna!

Jag saknar också Viktoria Carlbäck. De båda (Yvonne?) hade en helt annan dynamik i sitt sätt o kommunicera. Så mkt trevligare o höra!

Det finns väl ingenting som reglerar hur knopparna ska se ut? Man behöver ju inte ens ha knoppar, åtminstone inte på svenska tävlingar jag vet inte hur internationella regelverket ser ut.

Japp! Nu har vi lärt oss att anledningen till att fälttävlanshästarna inte är spattiga på banan är för att de är loja och outbildade!:idea:

:crazy:

Typ.

O glöm inte delen att de inte måste lära sig lika mkt...

Krasst men sant..mitt intresse för OS-dressyren försvann. Inte bara pga ovanstående utan hur hon pratar överlag.

Nej, knopparna får se ut hur som helst. Men att på OS nivå är det kanske inte så vanligt med flätor ala öststaterna-78 :angel:

Nja, hon använde inte just de orden, men hon uttryckte att fälttävlanshästarna gick så mycket lättare program, att de inte var ens hälften så utbildade som dessa hästar samt att dressyrhästarna måste ha så otroligt mycket energi (till skillnad från fälttävlanshästarna då antar jag...).

...och angående frågan om huruvida ridbyxorna måste vara vita eller ej, så kan man ju vilja ha svarta ridbyxor "om man är lite rund". Denna expertis.

Nja, hon använde inte just de orden, men hon uttryckte att fälttävlanshästarna gick så mycket lättare program, att de inte var ens hälften så utbildade som dessa hästar samt att dressyrhästarna måste ha så otroligt mycket energi (till skillnad från fälttävlanshästarna då antar jag...).

Hur hade hon tänkt sig att de skulle orka runt en terrängbana utan energi? :angel:

Haha, fast det var ju Yvonne som sa... :rofl: Värst var ju att Vadhonnuheter inte har koll på att det inte alls står i svenska TR att man måste ha ljusa ridbyxor.

...och angående frågan om huruvida ridbyxorna måste vara vita eller ej, så kan man ju vilja ha svarta ridbyxor "om man är lite rund". Denna expertis.

:eek: Den missade jag! Herregud säger jag bara!

Kan vi inte skriva ihop en protestlista mot människan? :p

:eek: Är det sant? Hon har nog inte fattat vad som krävs om dom ska gå en krävande terrängrunda dagen efter :o

Ja jag gillar henne inte ett dugg, vill också ha nån roligare med lite dynamik i dialogen mellan dem.

Ja, jag vet inte vem av dem det var, jag bara hörde kommentaren och höll på att göra en face-desk. Fascinerande kommentatorer, som sagt, undrar om andra sporter också har det så här. "Kan du förklara för tittarna varför målet inte godkändes?" "Ameh... därför!"

Men ja, uttalandet om fälttävlanshästar tog ju priset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka