OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Ja, och? Snarare år dessutom. Men nu handlade det väl om bilder från det här mästerskapet?

men hur var det med rollkur och tävling, framridning osv... skulle inte sånt kontrolleras? Eller har jag drömt det?

Exakt, jag menade bilderna nu, vad som hänt & varit behöver vi inte gå in på.
Men detta rör ju absolut OS.

Nä, det där såg ju inget kul ut alls, så tråkigt. Men den diskussionen hör väl inte hemma här.

Klickade mig dock vidare bland bilderna och upptäckte Edward Gal utan hjälm, enligt FEIs regler får man endast rida hästen utan hjälm under själva tävlingsstarten och under den framridning som sker direkt innan tävlingsstarten och det lät ju inte det vara på dessa bilder eftersom de inte har tävlingskläder på sig i övrigt.

Tänker inte starta någon hjälmdebatt heller, tycker bara det är intressant att FEIs regler tydligen inte gäller alla. De flesta andra verkar ju följa den regeln numera.

KL.... snart hoppas jag få se fina ritter på väl förberedda hästar å glädje över dessa underbara djur och att få NJUTA av något härligt och roligt!!:bow:

>Jocelyn: Missade det. Sista chansen utan hjälm på träningsridningen nu då. ;)

Snart Tinne. Heja heja!

Senast ändrad:

*knapp*

Jag gillade verkligen amerikanskan som red nu innan Tinne! :love: Synd på taktmissarna bara. Tror det var första ryttaren jag såg som inte hade dragit åt stången så hårt. Ja, Tinnes verkar vara ok också. :p

Senast ändrad:

Åh vad fint!! Synd på missen i vartannat, men skönt att se ett så fint programi övrigt!
(även om jag hade önskat mycket mer bakben, men å andra sidan förstår jag att hon inte "vågar" trycka på honom)

Den reste sig inte och sparkade inte det är gott nog för att vara Tinne. Dessutom fick hon ju bara 7 or så domarna önskade nog också mer bakben.

Har den gjort det innan?! Har tyvärr inte sett så mkt dressyr tidigare som jag skulle önskat.

Jaha, det missade jag. Trodde det handlade om att generellt, att han kvalar in till OS med hjälp av ett ridsätt som detta. Och att han i många år använt det och fortfarande gör.

Nej jag tror faktiskt att Anton hittills har hållit sig på mattan men alla hennes tidigare GP hästar brukade härja. Har typ maxpuls när hon ska piaffera.:D

ett väldigt tandgnisslande och viftande med svansen på den italienska hästen också.. men japp, jaghar också tänkt på att det är många runda hästar.

kl

Vad jag stör mig på att typ alla hästarna är tjocka :crazy:

TACK för att du skriver det. Jag satt precis och tänkte "Är alla tjocka eller börjar jag bara glömma hur man ser hull på hästar?"
(Jag håller mest på med vinthundar nu, de har ju inte direkt hästkropp och jag har vant mig vid att djur ska ha kraftigt uppdragen midja :p)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka