OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Jag vägrar att räkna men man kan ju hoppas att matematiken är på vår sida. :D

Alla utom RGB ner i vattengraven!

KL

Nä usch, jag måste säga att Saudi känns så ovärda en medalj. Eller jo, hästarna förresten...

Nu hejar jag på Storbritannien!! Saudi kan väl ta medalj (verkar ju så nu...) men de ska banne mig inte ta guldet! :mad:

Åh vad trött man blir på att svenskarna aldrig klarar pressen. :(

Fast inte trodde man det skulle gå SÅ dåligt.

Alltså, om RGB rider felfritt, då har vi 12 plus 4 fel = 16 fel. Om alla kvarvarande ryttare schabblar lite och får minst lika många fel som lagens sämsta ryttare och Sharbatly dessutom trillar av (vilket bukeguden har lovat att han skall göra), då kan vi ju ha chans på bronset - eller?

Om det går sådär uselt för alla som är före oss nu, och Rolf Göran rider felfritt, kan vi ändå ha medaljchans då? :angel:
Nej, vi kan som bäst drabbas av den hedrande fjärdeplatsens förbannelse igen. Jag TROR (nu spekulerar jag utan att ha några belägg för det) att vi blir femma.

hugger sista

Hur i h-vete kom saudin runt med bara fyra fel?

Till nästa OS är det väl bara att sälja medaljen till högstbjudande och så kan vi ha stilbedömning om äran istället. Det här är ju deprimerande

Vad händer om en häst blir diskad pga hypersensibilitet eller liknande under tiden som lagtävlingen pågår eller strax därefter? Spelar det ingen roll för resultatet av lagtävlingen?

Alltså, om RGB rider felfritt, då har vi 12 plus 4 fel = 16 fel. Om alla kvarvarande ryttare schabblar lite och får minst lika många fel som lagens sämsta ryttare och Sharbatly dessutom trillar av (vilket bukeguden har lovat att han skall göra), då kan vi ju ha chans på bronset - eller?

Vi har fyra från igår också om jag inte minns helt tokigt, så 20 är lägsta vi kan ha.

England har sämst 8, Holland sämst 12 och Saudi sämst 14. Nollar Roffe har vi totalt 20 med gårdagens resultat.

Åh vad trött man blir på att svenskarna aldrig klarar pressen. :(

Fast inte trodde man det skulle gå SÅ dåligt.

Det var väl snarare hästen som inte klarade pressen? Måste vara fruktansvärt svårt att rida en så känslig häst, ett misstag och hästen spänner sig och river resten av banan. Jag skulle tycka det var knäckande att rida en så oförlåtande häst. Även om den är jättefin när den slappnar av och allt blir rätt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"