OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Brons blir det! Vilket snöpligt nedslag, men brons är ändå riktigt bra! :bow:

Grattis till guld & silvermedaljörerna!

KL

Började asgarva när jag såg RGB's senaste twitterinlägg:D
Kan ju misstolkas om man inte är speciellt insatt....

"Rolf-Göran Bengtsson ‏@RGBengtsson
Landslagsveterinären har bedövat ballen och då travade Casall rent igen. Skönt att veta att det är en så pass lindrig skada!"

:angel:

Havrepappa hade illustrerat en bild så att journalisterna fick lite hjälp:
H%c3%a4st.jpg

(han påstår dock både i text och bild att snoppen kan sitta i pannan på hästen)

*kl*
Tro nu inte att hästsporten är slut i OS !
Idag är det hästhoppning i modern femkamp herrar, där deltagarna blir lottade en häst 20 minuter innan de ska ut och hoppa en bana. Det brukar vara en rätt spännande hoppning där allt händer... ;)
Start är kl 16.20 , det kommer nog bara att kunna ses på EBU och SVTplay http://www.svt.se/os/live/
I morgon är det damernas tur kl 15.35.
Deltagarna börjar dagen med fäktning,simning, hästhoppning och avslutas (nytt för i år) en kombinerad terränglöpning med skytte.

Tänkte att det kunde ju vara kul att se nu när jag ändå sitter på jobbet men ingen hoppning där inte :confused: de fäktas för fullt....:grin:

*kl*

Att de får fortsätta efter att ryttaren har trillat av är jag med på, men hur kan de tillåta att ritten fortsätter när hästen har gått omkull? Hästen som slog över bakåt med koreanen nyss såg ju allt annat än ren ut bak efter fallet, ändå fick han hoppa upp igen och rida hela rundan - och hästen sprang givetvis rakt igenom merparten av hindren och gick i korsgalopp i varenda kurva. Hoppas innerligt att den var OK. Finns det verkligen inga regler för omkullridningar? :crazy:

Verkar inte som det, sitter här helt chockad. Stackars stackars hästar, undra vem tusan det är som bidrar med hästarna...

Vilken underbar final det blev! Snyggt jobbat de som tog medaljer i både lag och individuellt! Trist att Sverige skulle rida bort sig så!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka