OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Här gick det inte så bra inte...

Hoppas guldet går till England i alla fall!

Åh, det "ordnade upp sig" i alla fall, spännande med omhoppning. Synd bara att Saudi blir trea, de borde inte få någon medalj. :mad:

Verkade var ganska måttliga applåder efter Sharbatlys ritt. Innebär detta också att man ska behöva se alla saudier en gång till i den individuella finalen? För jag tycker i alla fall de som ryttare rider ganska uselt jämfört med de flesta andra på denna nivå men ändå tar de lagmedalj

On a positive note.
Ser ut som att HvE far start individuella iaf. For visst ar det topp 35?
Ja, det får han. Alla svenskar utom Lisen är med på onsdag och börjar på noll igen. Och jag skulle inte bli förvånad om det inte blir Roffe som är bäste svensk utan någon av de andra två. Fast givetvis vorde det allra roligast med Roffe på guldplatsen, bl a för lång och trogen tjänst, och HvE på silverplats och Jens på bronsplats. :D Casall såg lite matt ut idag, även om Allerdings klappade igenom idag tycker jag han har sett bäst ut totalt sett denna tävlingen. Och med Jens vet man aldrig, allt kan hända, Lunatic såg riktigt fin ut idag.

Well, hästen vet knappast att det var idag det gällde. ;)
Är det en häst som alltid blir så där så är det ju knappast en lämplig mästerskapshäst (och då borde de knappast ta med den), så nog borde det bero en del även på ryttaren.

Man får väl rida på de hästar man har? Henrik von Eckerman sa ju innan att i första, andra och tredje hand ville han rida Coupe de Coeur, så han visste ju att Allerdings inte var optimal som mästerskapshäst, men vad ska man göra när CdC blir halt? Sverige har väl ställt de bästa hästar vi har för dagen på startlinjen, men vi är nu en gång inte en större ridsportnation än att det kanske märks lite när i princip fyra av fyra hästar som ska gå OS faller bort innan pga skada eller sjukdom.

Snarare var det väl så att laget de första dagarna red över sin förmåga (utom RGB, som ju brukar vara precis såhär bra). Visst, nån medalj blev det inte idag, men sexa är inte fy skam, med t ex Tyskland bakom sig. Och tre av tre möjliga svenskar går vidare till den individuella finalen, det ska man ju verkligen inte klaga på.

Mjaha och då börjar man från noll och med deras tur som det verkar som, för visst hade de en hel del tur?, och duktiga hästar så vet jag inte om jag vill se det hela

Ja, mkt duktiga ekipage nu! Tur att Saudi inte är med i omhoppning, de hade säkert ridit som blådårar.

Håller med, jag är nästan lite sugen på att använda honom på mitt sto nu! Såg att det var licens löst på honom i år, så någon har säkert koll ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka