OS 2012 Hoppning

Sv: OS 2012 Hoppning

Haha, Grattis England! Fy vad nervöst det kändes, nästan lite tur att Sverige inte var med där för då hade jag väl inte vågat tittta :p

Alltså jag säger bara en sak: Christian Olsson för radiosporten! :love: :bow: Jag fick lyssna påp Roffes ritt och de sista i guldomhoppningen, helt underbart! Maria Gretzer som bisittare. :bow:

Men fy vad tråkigt att det gick som det gick för Sverige! :( Kul för britterna och tråkigt med Saudi. :mad:

*kl*
Det här är väl första OS på senare år där Sverige har världsstjärnor i ridsporten & ridsportens tävlingar anordnas på samma ställe som resten av OS.
Godmorgon Sveriges OS-panel bestod imorse av Mats Olsson från Expressen & Ola Billger från Svenska Dagbladet, och båda två lät väldigt överraskade av hur spännande hoppningen var och vilket intresse/liv det var på banan.
Så förhoppningsvis blir det kanske lite mer intresse även från sådana "generella" sportjournalister i framtiden, nu när det har insett att det faktiskt är rätt roligt att se tävlingar.

(Godmorgon Sverige verkar ligga efter rätt rejält med sina uppladdningar på SVTPlay, antar att själva OS-klippen prioriteras)

Snygg häst den där London! Och roligt att uppfödarna lyckades få hästen dit med tanke på namnet! :D

Hette hästen det redan från början? Brukar inte Schröder döpa om sina hästar för i stort sett alla hans hästar (nästan) har ju "stadsnamn", Berlin, Milano, Pennsylvania, Washington?

*kl*
Det här är väl första OS på senare år där Sverige har världsstjärnor i ridsporten & ridsportens tävlingar anordnas på samma ställe som resten av OS.

I Aten tog hopplaget silver, ja först var det ju brons men Tyskland blev diskvalificerat. Det verkar ganska många glömt bort? Ett lagbrons är rätt stort i dessa sammanhang tycker jag i alla fall. Och det var ju 2004 och då gick väl även ridsporten i Aten som alla andra grenar? Peking däremot så var ju ridsporten förflyttad till Hongkong.

Men innan 2004 var det mååånga år utan OS medaljer. Ett lagbrons blev det ju i dressyr 1984 också men 20 år känns som en ganska lång tid.

Sen har jag hört flera sportkommentatorer säga att Peder Fredricsson blev fyra individuellt i OS 2004. Det är bara det att även RGB blev fyra och flera andra då fjärdeplatsen delas så lite tokigt är det att säga att en person blev fyra när det i själva verket är 6 stycken som delar den platsen

Senast ändrad:

Aha det visste jag inte! Hade varit roligare om det var uppfödaren som döpte den till det med OS i London i tankarna :)

Ja jag är inte helt säker men jag vill minnas att någon en gång nämnt att Schröders hästar döps om till stadsnamn och det är väldigt många hästar som heter "städer" i eurocommerces stall. Jag tvivlar på att alla "stadshästarna" hette så från början

Senast ändrad:

Aha det visste jag inte! Hade varit roligare om det var uppfödaren som döpte den till det med OS i London i tankarna :)

Sen kan man ju fundera på om det var bestämt att OS skulle gå i London i år när hästen föddes:D (Vet inte hur gammal den är).

2002 är den visst född =)

Senast ändrad:

Verkar som jag misslyckades med länken, men man kan i allafall googla "Eurocommerce London" och sen kolla på länken från www.kwpn.org så får man upp information om hästen.....

OT men jag är inte riktigt förtjust i att hästar byter namn, blir liksom ännu mer att hålla reda på. Att man lägger till ett prefix må väl vara hänt men helt byta namn känns lite onödigt

Är det bara jag som tycker att hästarna är ovanligt unga i år? Tycker kommentatorerna säger att var och varannan häst är ung (9, 10, 11 år.) Funderar på om dessa hästar kommer att hålla i längden ...

Lite OT, men vilket OS detta är för Irco Mena som avelshingst! Inte illa att vara pappa till ledande hästar i två ridsportgrenar (Sultan och Wega)!

Helt fantastiskt, speciellt när man har ett par Irco Mena pållar i stallet redan! Så jag visste redan att det är superhästar :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
786
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: Magiana
·
Träning Hej (Jag har letat lite i forumen men har inte hittat någon tråd som kan "hjälpa" mig) Jag har en fjortonårig connemara valack som...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Bosmma
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka