Sv: Os 2008

Är det ingen som irriterar sig på att SVT eftersände hoppningen?!? :eek:
Här tvingas vi betala TV-licens och så får man titta på betalkanal (eurosport) för att se Rolf-Göran ta hem silver till Sverige!!! :bump: för SVT sänder damfotboll där inte Sverige deltar i finalen... :confused:
Jag (sur-kärringen) har klagat hos både SVT och Radiotjänst och det borde alla göra! :idea:

Är det ingen som irriterar sig på att SVT eftersände hoppningen?!? :eek:
Här tvingas vi betala TV-licens och så får man titta på betalkanal (eurosport) för att se Rolf-Göran ta hem silver till Sverige!!! :bump: för SVT sänder damfotboll där inte Sverige deltar i finalen... :confused:
Jag (sur-kärringen) har klagat hos både SVT och Radiotjänst och det borde alla göra! :idea:

Fast de visade faktiskt omhoppningen live på ettan.

Fast de visade faktiskt omhoppningen live på ettan.

Jasså?!? :confused: Jag hade två TV:sar på hemma, en på SVT och en på Eurosport (efter tele-tips, tack! :D) men SVT låg långt efter med sin sändning enligt mig... men det kanske är annat här på "vischan" :idea:

effedrin var det tredje gången tyckte jag han sa...

jag gillar Svanlunds kommentar om just det där haha (om jag hörde rätt) "först blev han avstängd i fyra år men lyckades förhandla om det till sju".

Braaa deal :D

KL

Inte det minsta förvånad över att Eric tog guldet, alltid väldigt snabb i omhoppningar och han ska man aldrig räkna bort, men väldigt bra gjort av Roffe! Äntligen visar han vad han går för och att han är en av världens bästa ryttare. Det förtjänade han verkligen!!

Jag tror att det var en väldig otur att han fick rida som tvåa i omhoppningen, sett nu.

Tre gånger tror jag det var sammanlagt.. två för kokain och en för annat.. Tror de sa på radion att han egenligen varit långtidsavstängd men lyckats tråckla sig ur det..

Kokain och Effedrin var det. Effedrin har uppiggande effekt men är inte lika starkt som kokain.

KL
Det var oerhört bra av ROFFE men tyckte även han fegade lite! Tänk om han också varit felfritt men förlorat guldet pga att han red för långsamt! Men det är liksom typiskt Sverige ibland att de fegar när det verkligen gäller! De gjorde samma sak i ett ponny EM för många år sedan har jag hört från en kamrat som var där och såg det. De gick miste om guldet i lag och hamnade istället på brons plats. Visserligen bra gjort det, men det är väl dumt också att fega och rida för långsamt! Det gäller att satsa! VINNA eller försvinna, speciellt i omhoppningar! :p :cool::angel:

Ok, sa för att RGB fick silver nu och ett ponnylag för manga ar sen fick brons sa kan vi dra slutsatsen att svenska ryttare i allmänhet fegar ur?:crazy:

Det var ju inte ens pa tiden han förlorade, dessutom. :confused:

Har också skrivit och klagat!
Hoppas fler gör det!
För säkerhets skull bröt SVT live sändningen på nätet (OS Peking)
mitt i omhoppningen för att visa ett sammandrag från dagen!
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet..........

Så himla bra ridit o ta OS-silver:)Så spännande det var o se, Rolf-Göran är värd en bragdmedalj för detta:)verkligen superbra för svensk hoppsport,han och Ninja har många fler medaljer o ta,sicket fint samarbete ryttare o häst,jag är full med beundran för dem o hoppas på fler fina ritter i framtiden.De har tagit OS-silver,,hurra:)

Härligt!!! Då är vi två som törs sticka ut och klaga ;)
Till och med min gubbe som inte är hästfantast men däremot sportfanatiker av stora mått (f.f.a fotboll) tyckte det var anmärkningsvärt dåligt... men, men... Tycker resten av "hästSverige" att det är OK så kommer vi aldrig få tillstånd en förbättrad bevakning av ridsporten... :angel:

KL
Det var oerhört bra av ROFFE men tyckte även han fegade lite! Tänk om han också varit felfritt men förlorat guldet pga att han red för långsamt! Men det är liksom typiskt Sverige ibland att de fegar när det verkligen gäller! De gjorde samma sak i ett ponny EM för många år sedan har jag hört från en kamrat som var där och såg det. De gick miste om guldet i lag och hamnade istället på brons plats. Visserligen bra gjort det, men det är väl dumt också att fega och rida för långsamt! Det gäller att satsa! VINNA eller försvinna, speciellt i omhoppningar! :p :cool::angel:

Nu var det ju så att både Roffe och Eric hade exakt samma tid... Så det var nog inte fegridning.

Bara ett tillägg på detta. Jag (paranoid som man är) kan ju inte låta bli att undra varför det ändå gick så pass dåligt för Tyskland i år som det gjorde. Är det för att dom mer eller mindre HAR dopat hästarna tidigare, men iår vart lite extra försiktiga för att undvika fler skandaler? Ingen utav dom tyska hästarna hoppade lika strålande som dom brukar göra annars. Tycker jag iaf.

Nästan alla dopar, hela tiden. Bara att det inte alltid märks.
Tyskland har sedan några år tillbaka själv infört kontroller för att kunna undvika det som just skett.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 613
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18