Sv: Os 2008

Ja, han har varit avstängd långa perioder.

Tillägg: Har någon annan ryttare haft så långa avstängningar över huvud taget?

Senaste svenska individuella ryttarmedaljen tog Janne Jönsson och Sarajevo (Jovial - Trinist) i fälttävlan -72!

I hans fall är det väl mest doping av sig själv han åkt på.

Hur är det inom ridsporten egentligen - om ryttaren åker fast för doping flera gånger - får de fortsätta då? Blir man inte avstängd på livstid i friidrotten om man åker fast 2 ggr?

Isafall är det väl dubbelt bra jobbat att göra sig fri fran kokainmissbruk? Kokain tar man väl knappast i första hand för att höja prestationen.

Hur är det inom ridsporten egentligen - om ryttaren åker fast för doping flera gånger - får de fortsätta då? Blir man inte avstängd på livstid i friidrotten om man åker fast 2 ggr?

Han har varit avstängd i flera år pga doping av sig själv och nej jag tror inte dom är så hårda som i idrotten

Det tror jag inte man blir. Dessutom är det väl en viss moralisk skillnad mellan att dopa sig för att bli bättre och att vara narkoman. En patänd ryttare lär ju snarast rida sämre.

Vad roligt att höra den kvinnliga komentatorn på Svt24, Lotta. Hon smackar och låter och ptrooar, kan riktigt se henne skutta runt i stolen där borta.

Det tror jag inte man blir. Dessutom är det väl en viss moralisk skillnad mellan att dopa sig för att bli bättre och att vara narkoman. En patänd ryttare lär ju snarast rida sämre.

Jo, det är ju en skillnad. Absolut. Funderade mest över reglerna i allmänhet.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 613
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka