Sv: Os 2008

Det är väl just stolpe in det varit? Jag menar, RGB var ju knappast medaljfavorit. Ska man riva ett hinder pa hela dagen är det väl just i omhoppningen om guldet man ska göra det?

Förvisso - men jag menar att det aldrig varit riktig stolpe in - dvs att Sverige fått vinna nåt. Vi har gjort megaprestationer som överträffat oss själva - men det har givit 4 silver...inget sådant "helt mirakel".

Grattis roffe till SILVRET

något sjukt bra runda gjorde han ändå =)

men ja som missade lite av hoppningen!
va hände med cumano i 2 rundan?

*kl*

Jag som suttit bänkad framför tv och dator hela dagen idag och sett alla omgångarna. FEM MINUTER innan omhoppningarna ska börja får vi strömavbrott i typ halva Stockholm!!

PANIK!!!
Strömmen hann inte komma igång så jag var tvungen att lyssna på radio på mobilen för att höra resultatet. Skittråkigt.

Men bra kämpat Roffe!!

Jovisst, men tillsammans med kanske 20 andra. Han var ju inte favorit.

Med tanke på Roffes senaste resultat både i år och i tidigare OS så tycker jag absolut inte att det var oväntat.

Och favoriterna sätts ju efterhand tävlingen går så jag tror nog att många höll honom som favorit idag

Det var kokain han missbrukade och det var väl inte doping på det sättet

Fast är det inte noll tolerans på droger? om inte borde det vara det tycker jag. För inte är det väl okej att ta droger och massa barn och ungdomar inom sporten får reda på det och att de tycker det är ok att göra det-?

Fast är det inte noll tolerans på droger? om inte borde det vara det tycker jag. För inte är det väl okej att ta droger och massa barn och ungdomar inom sporten får reda på det och att de tycker det är ok att göra det-?

Jo, det är väl därför han blivit avstängd?

Med tanke på Roffes senaste resultat både i år och i tidigare OS så tycker jag absolut inte att det var oväntat.

Och favoriterna sätts ju efterhand tävlingen går så jag tror nog att många höll honom som favorit idag

Nej, men att kalla det stolpe ut när han tar silver tycker jag är lite magstarkt.

Nej, men att kalla det stolpe ut när han tar silver tycker jag är lite magstarkt.

Fast det är ju det stolpe ut är. Man missar det bästa - att göra mål. Här missades det bästa - att vinna. Men tvåa är inte illa. :)

Kokain räknas som prestationshöjande substans inom ex. friidrotten, så jag skulle bli väldigt förvånande om det inte räknas som det inom ridsporten också.

Bland annat Sotomayor (höjdhopp) är fälld för att ha dopat sig med kokain.

Såååå sååååå roligt med en medalj!

Fina runder Roffe och Ninja gjorde. Så snäpligt med rivningen på muren, men jag tyckte att det var rätt att satsa.

Han var mycket väl värd en medalj. Han höll hela vägen. Kanon!

Jo, det är självklart att kokain är prestationshöjande även i ridsporten. Och det är naturligtvis därför han varit avstängd.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 613
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka