Sv: Os 2008

:banana::bump::bow: Kan inte med ord beskriva hur detta känns!! Sveriger har fått ett Indv. OS-Silver!!!!!! Rolf-Göran Bengtsson - Ninja!!!:bow::bump::banana:

En sån stor förebild, Idol, proffs-ryttare får äntligen ut ett bevis på att han är världens näst bästa ryttare! Han som har kämpat i flera år får äntligen ut sitt pris. STORT GRATTIS ROFFE!!

Le kamrater !!
Det blev ju ett HEEEELA 10 min repotage om RGB i OS studion kl 20.00. ( hoppas ni förstår min sarkasm. Var bara tvungen att ta tiden. ) Men fick inte se någon av de andra svenskarna ritter eller resultat från Finalen.

Mer hästsport i TVn !!

Attans att jag missade det. Tappade bort tiden lite och städade istället... av allt man kan göra.

Har ni sett att svt har skrivit som rub på hemsidan "Han rev bort guldet!"

De kunde väl iaf ha skrivit att han skrev svensk historia!

Har ni sett att svt har skrivit som rub på hemsidan "Han rev bort guldet!"

De kunde väl iaf ha skrivit att han skrev svensk historia!

De har ändrat nu.

Helt otroligt; Expressen har hela förstasidan vigd åt hoppningen.

Men alltså; om nu Erik Lamaze har blivit livstidsavstängd 2 ggr, hur kan han vara med då? Egentligen?

Han är filosof och är med varje kväll.

Nu var det inte heller riktigt det han sa, utan snarare att diskussionen finns i vissa läger men att symbiosen mellan ryttare och häst som skapar ett ekipage inte gör en sådan diskussion direkt intressant. Däremot sa han att just terrängritten i fälttävlan var ett moment som är mer diskuterbart än andra för att det finns så stor skaderisk för hästarna.

KL

Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är över detta silver :banana:. Jag hoppades och trodde på Roffe hela tiden, och det var visst befogat! :D

Men alltså; om nu Erik Lamaze har blivit livstidsavstängd 2 ggr, hur kan han vara med då? Egentligen?

Det undrar jag också. Jag fattar _ingenting_. Jag tror inte ens att jag har hört talas om snubben.

En kanadensisk knarkarsnubbe? Vem är han och varifrån kom han? Och varför får han tävla öhvt? Har han djävulskt bra advokater?

Kommentatorn sa ung "det har inte varit en lätt väg för honom hit..." men herregud... man väljer väl själv om man ska droga? Usch och fy och blä! Skandal!

Var det inte förra OS som 3 gick till final? En gick omkull, vinnaren fälldes för doping och till slut blev det Pessoa som vann, eller tar jag alldeles fel nu? Oxå skandal isf!

Helt otroligt; Expressen har hela förstasidan vigd åt hoppningen.
Nu är det hoppning som får dra fram den svenska ridsporten. FT och dressyr är ute. Det är hoppningen vi kommer att minnas från detta OS då det gäller hästsport.

Men Roffe är ju stålmannen himself. Först drar han fram laget till medaljläge. Sedan blir det pankaka av alltihop. Dagen därpå blir det dopingskadal. Starlistan gör om. Man befarar att en tyfon ska dra in under tävlingarna. När Roffe sedan ska rida så börjar vattenhindret att läcka vatten o Roffe tvingas avvakta och tom rida ut. Den mannen har nerver av stål och hur kan man bara ladda om efter allt detta.

Kommer tillbaka och gör en perfekt runda men av alla djävligheter så trillar han dit på sista. Tar sitt silver och räddar ansiktet på Svensk Ridsport. Det är bara att gratulera o lyfta på hatten :bow: Jag rös hela tiden och njöt av att det var iordningställt så som det måste vara för att gå ut i ett OS och mer eller mindre sopa rent.

Har kollat upp det, och enligt expressen är det såhär:

"Inför OS i Sydney fastnade Eric Lamaze på nytt i ett dopingtest, den här gången för efedrin.
Straffet, livstids avstängning, omvandlades till en varning efter att det kommit fram att tillverkaren använt feltryckta etiketter på de kosttillskott Lamaze använde. ... Under samma period åkte kanadensaren på nytt dit för kokain - stängdes av på livstid igen och missade ännu ett OS.
...
Dock lyckades han återigen överklaga avstängningen - med hänvisning till att han redan var avstängd på livstid när han tog kokain. Den avstängningen som senare upphävdes."

Gud! :grin:

...
Dock lyckades han återigen överklaga avstängningen - med hänvisning till att han redan var avstängd på livstid när han tog kokain. Den avstängningen som senare upphävdes.

Det verkar uppenbarligen mer lättfotat inom ridsporten när det gäller dopning. Tycker de borde vara lika hårda där som inom friidrotten och tex längdskidor där det förekommit mycket dopning.

Sen kan jag tycka det är mer ok att dopa sig själv än att trycka i massa otillåtna medel i en oskyldig häst som får ta div. biverkningar.

Han är filosof och är med varje kväll.

Nu var det inte heller riktigt det han sa, utan snarare att diskussionen finns i vissa läger men att symbiosen mellan ryttare och häst som skapar ett ekipage inte gör en sådan diskussion direkt intressant. Däremot sa han att just terrängritten i fälttävlan var ett moment som är mer diskuterbart än andra för att det finns så stor skaderisk för hästarna.

Hur stor koll hade han på hästsporten då? :crazy:
Näe.. Såklart detta tas upp nu i och med dopingen, ännu mer negativ publicitet. Trots att vi har tagit silver så kan man inte låta bli att ge sporten dålig publicitet... tråkigt.

Hur stor koll hade han på hästsporten då? :crazy:
Näe.. Såklart detta tas upp nu i och med dopingen, ännu mer negativ publicitet. Trots att vi har tagit silver så kan man inte låta bli att ge sporten dålig publicitet... tråkigt.

Ja det finns ju alltid de som ska vara negativa och förstöra för andra :mad: . (både att tala om det och att göra ngt negativt) Tyvärr är det de som hörs mest. vi måste bli duktigare på att framhäva de positiva.
Fast vad lyssnar folk mest på ?.. :crazy:

KL

Jag gjorde ett par reflektioner i kväll; först av allt vilken skicklig ryttare RGB verkligen är ( fast det är ju uppenbart ) och vilken kanonhäst han har lyckats få tag i!
Nr 2; Kan ingen lära karln att prata svenska?! Han gör ju nästan en Anita Ekberg eller Dolph Lundgren. Men, men han e förlåten, tar man medalj i OS så får det väl gå...:grin:

En väldigt kul grej tyckte jag var när vår käre kommentator sa följande; åh, jaha, nu ska han kolla skorna också så att de sitter på ordentligt...sa han när ryttaren höll upp frambenet så att de riskfritt skulle kunna kontrollera skydden bak:rofl:
Kommentatorn är ju halva behållningen det här OS:et!

En väldigt kul grej tyckte jag var när vår käre kommentator sa följande; åh, jaha, nu ska han kolla skorna också så att de sitter på ordentligt...sa han när ryttaren höll upp frambenet så att de riskfritt skulle kunna kontrollera skydden bak
Kommentatorn är ju halva behållningen det här OS:et!

Ja, han är bara helt otrolig:rofl:

Så okunnig och bara "babblar" på som att han har betalt per kommentar, oavsett om den är rätt/fel/dålig eller bra:eek:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dryga sju månader återstår till OS i Paris. Ett OS som hopplandslaget anländer till som regerande Olympiska mästare. I hoppningens...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan I övermorgon börjar VM och jag tycker att det därför är dags för en tråd. Dressyren är 15 och 16 september, på lördag 17/9 är det...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
15 613
Hoppning Nu är OS-laget i hoppning annonserat; Malin Baryard Johnsson Peder Fredricson Henrik von Eckermann Rolf-Göran Bengtsson Har buke...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka