Sv: Os 2008

Ja en tysk eller engelsman (eller kvinna) är väl lågoddsare helt klart.
Men vi har ju även fransmannen Touzaint, icke att förglömma!
Har inte jättekoll på hans häst dock.

Tyskarna kan ju helt klart vinna lagguld, men jag tror nog inte någon av dem vinner individuellt faktiskt.
Det finns så många, hade nog satsat på någon av Hoy om de var där men nu är de inte det...

Finns ju förutom tyska och engelska laget, Touzaint, Clayton Fredericks som tog silver på VM, eller Lucinda, amerikanerna, eller så vinner Mark Todd igen :p
Eller varför inte en svensk, Linda brukar ju göra dressyr som skulle kunna räcka iaf. :laugh:

Det beror ju oxå på hur terrängbanan kommer se ut, är den som en ** bana som den nästan var i Aten kan ju vem som helst vinna som har en superdressyr.
Kommer det bli 2 banhoppningar i år oxå ? Då krävs det en uthållig häst som orkar hoppa.

Lagguldet kommer nog gå till Tyskland , Sverige har nog chans till brons iallafall tror jag!

Det kommer vara två hoppningar, den sista för de 20 bästa (tror jag)
Nej, banan brukar ju inte vara lika svår som på ett VM tex. men den ska vara lång 11-12 minuter har jag för mig och i den värmen lär det nog ge rätt mycket utslag ändå.

Tror också Sverige har bra chans till medalj, hoppas!

Som jag känner rent spontant så har dessa vinst chans:

Fredericks, Teulere, Touzaint, Fox-Pitt, Ostholt, Tryon, Dutton.

Sedan finns det ju en hel del andra.

Tycker det är ett jättebra startfält i år

*kl*

Hej!
Lånar tråden och ställer en fråga om dressyrmomentet i OS; vilket program är det som rids? Är det något speciellt mästerskapsprogram för ft, eller något av de "vanliga" dressyrprogrammen?

liten fråga, nu har jag tittat på flt dressyren och ... Ser hästarna alltid så stela/stressade ut i sina rörelser?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS i Paris är inlett med fälttävlans dressyrprov och det var en överlycklig Sofia Sjöborg som kom ut från banan efter en i stort sett...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
194
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?