westernsun
Trådstartare
Jag har fått ett erbjudande att ta över en hund, den tillhör en bekants bekant. Jag har aldrig sett hunden men har fått veta lite om den. Det är en 7 månaders gatukorsning av mellanstor modell. MEN hunden har inte blivit rumsrenhets tränad utan har kissat och bajsat inomhus, har en bara fått gå ut när någon i familjen har orkat, dvs 3-4 ggr i veckan
(tur för familjen att jag inte känner dom
)
Min första tanke var att hämta hunden direkt, men jag har funderat lite. Jag tror säkert att det går att få denna rumsren fast det kanske tar lite längre tid. Men nu har jag ju en hund på 6 månader som i stort sätt är rumsren, och tänkte då om jag tar hem den andra hunden och den håller på att göra inne så är jag rädd för att min hund oxå kommer göra det.
Hur hade ni gjort?
Min första tanke var att hämta hunden direkt, men jag har funderat lite. Jag tror säkert att det går att få denna rumsren fast det kanske tar lite längre tid. Men nu har jag ju en hund på 6 månader som i stort sätt är rumsren, och tänkte då om jag tar hem den andra hunden och den håller på att göra inne så är jag rädd för att min hund oxå kommer göra det.
Hur hade ni gjort?