oroar mig hela tiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

linda_84

är gravid i v.39 bf 8 feb.
går runt o oroar mig hela tiden, att barnet inte är friskt osv osv..
kan komma på en massa lustiga grejer som jag får för mig att de ska hända barnet, mig eller pappan.
Daltar även med min hund överdrivet mkt, tror att hon ska gå o skada sig osv...
är detta något som många upplever under graviditetens gång?
 
Sv: oroar mig hela tiden

Jag höll på och oroade mig mot slutet jag med. Späddes på av ett par dokumentärer på tv lagom inför förlossningen, typiskt! Fast sen när jag vaknade upp ur narkosen och barnmorskan sa att hon var välskapt och "särdeles söt" så slutade jag oroa mig. Nu när hon är född känner jag mig inte ett dugg oroad för sjukdomar, men så har hon inte heller varit sjuk. Nån sa att när de en gång drabbats av en sjukdom så blir man mer oroad för att det ska hända igen. Vem vet...?! Men du, det går nog bra! :)
 
Sv: oroar mig hela tiden

Jag gick också och oroade mig för allt den sista tiden. Man är ju så rädd att nåt ska gå fel så man sitter och fantiserar ihopa hemska senarior om vad som skulle kunna hända. Tror detta är rätt normalt.
Jag oroade mig som sagt hela tiden tills att vi kom till förlossningen, då släppte oron och jag lämnade över det hela på förlossningspersonalen.
Ta det lungt och slappna av, det är inte långt kvar nu:) Du ska se att allt kommer gå hur bra som helst!
Lycka till!
 
Sv: oroar mig hela tiden

Min kompis är också gravid och hon är övertygad om att allt ska hända... bl.a att man ska se på barnen att det är nån annan än pappan som är pappa (lät rörigt) fastän hon aldrig varit otrogen ens.... :D

Lycka till, det går säkert jättebra ska du se! :)
 
Sv: oroar mig hela tiden

Sista veckorna var jag hemskt säker på att nått bara måste vara fel, men nu efter två veckor har vi ännu inte hittat nått direkt fel på henne :banana: , så det var väl bara ren inbillning från min sida, för jag var helt säker ;) .

Det kan ju vara så att man blir mer "ömtålig" själv, man klarar mindre och mindre saker osv och att man därför börjar nästan fjäska för sin omgivning, hundar, barn, gubbar, what ever :D , bara för att ligga bra till ifall man skulle behöva beskydd där i grottan när de sabeltandade tigrarna kommer ;) .

Var likadan med sonen vad jag vill minnas...
 
Sv: oroar mig hela tiden

Hej linda,kan "trösta" dig med att det är fullt normalt att tänka så,jag har varit lika dan med alla mina barn.Jag fick nån sorts städnoja också,allt skulle vara fint tills lilla bebisen kom!(synd att det inte händer oftare)Försök att inte oroa dig utan njut av lugnet o passa på o sov mkt!!Lycka till!!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 635
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 439
Senast: Destiny_D
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 029
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp