S
soma
Sv: Ormstatisk
Varför flyttades tråden? Den handlar ju om att möta orm med hund! Inte marsvin eller andra djur...
Varför flyttades tråden? Den handlar ju om att möta orm med hund! Inte marsvin eller andra djur...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1. Har du sett en orm det senaste året?
Ja, snok.
2. Om ja, i vilken slags terräng befann sig ormen?
Nära sjön i naturreservatet här bredvid, alternativt i sjön.
3. Har du eller någon i din familj blivit ormbiten?
Nej.
4. Har din/dina hund/hundar blivit ormbiten?
Nej.
5. Om ja på 3 eller 4, var kom bettet och hur gick det sen?
6. Bär du med dig kortisontabletter (eller annat ) för att kunna motverka ormbett?
Nej.
7. Är du rädd att själv bli biten/att hunden blir biten av orm?
Nej, inte direkt.
8. Finns det områden du undviker att promenera på för att det finns orm där?
Nej.
Tror att det var allt... Ready steady go
Jag har ormfobi och efter jag nästan trampade på en för ett par veckor sen har det blivit värre. Nu känner jag att det börjar påverka mitt val av promenadstråk osv. "Nej, vi går inte där, det finns säkert massor med orm där" (som om jag skulle ha en aning ). Så för att bota detta tänkte jag försöka få igång lite bukestatistik om ormar. Så kom igen fyll i!!!
1. Har du sett en orm det senaste året?ja
2. Om ja, i vilken slags terräng befann sig ormen?överkörd på vägen..
3. Har du eller någon i din familj blivit ormbiten?nej
4. Har din/dina hund/hundar blivit ormbiten?nej
5. Om ja på 3 eller 4, var kom bettet och hur gick det sen?
6. Bär du med dig kortisontabletter (eller annat ) för att kunna motverka ormbett?nej, men när vi hade en huggis som bodde på en av rid stigarna så hade vi alltid med oss det!
7. Är du rädd att själv bli biten/att hunden blir biten av orm?nej
8. Finns det områden du undviker att promenera på för att det finns orm där?nej, när jag är i ett område jag tror att ormar kan trivas i stampar jag lite extra i marken!
Tror att det var allt... Ready steady go