Sv: Ormbett!

Jo visst hon kan ha fått skador på organen, men hon är ju så pass ung så tror inte det är så farligt de kan få leverskador av att man proppar i dom p-piller och olika mediciner med och det är sånt man får ta.. hon har ju inte ont nu och är som hon var innan ormbettet så tror ändå inte att det är någon fara nu.. om det kommer när hon blir äldre får man ta det då huvudsaken är ju att hon är frisk och inte har ont nu.

Det är sådant katten får ta...
Kan bara hoppas att hon klarade sig utan men.

Ja det får "man ta" eftersom det inte är nåt man kan göra något åt om de då inte får serum som få ställen har - om det blivit skador på organen tror jag inte det tar ÅR innan de visar sig så om katten är ung eller gammal är irrelevant.

P-piller (jag tror inte leverskador är typiska för p-piller btw, däremot tumörer) är lätt att undvika och de flesta mediciner ger inte organskador om man ger dom enligt ordination.

vet att p-piller ökar risk för livmoderinflamation.. båda våra honor är steleriserade nu pga livmoderinflamation och denna som blev biten har vi funderingar på stelerisera nu för det är dels jobbigt när hon löper och sen är det jobbigt med p-piller också...

jo det är bäst och skönast så och alla andra våra katter är det utom hon nu så det blir väl det nån gång!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: Mkb
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 200
Senast: manda
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 155
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA