Ormar (vilken är din favorit?)

Hazel

Trådstartare
Som vissa kanske vet håller jag på en del med ormar. Och fastän många tycker dom är läskiga (kanske till och med äckliga) så har faktiskt dom flesta en favorit.

Min favorit är Kungspyton! en vacker orm i lagom förpackning som dessutom är trevlig att handskas med. Det finns få saker som jag tycker om så mycket som att titta på mina kunspytons!

Slänger in en bild på min minsting (om jag får det till att funka)
visabild.asp

berätta gärna om din favorit och varför du gillar just den

Sv: Ormar (vilken är din favorit?)

Jag har inte hälsat på så mycket ormar men efter att ha sett en massa bilder är jag nerkärad i lite av varje :D Kungskobror är nog bland de mäktigaste iaf, och jag gillar mäktigt. Synd att de är giftiga, skulle gärna skaffa en nån gång i livet men giftormar är inget för mig :D
Tigerpyton är bland favoriterna också. Nån blå orm, tror det var en pyton... Har för mig att den hette Morelia viridis eller nåt sånt, minns inte svenssonnamnet och är rätt osäker på om jag ens minns rätt... Och kalifornisk kedjesnok är ju döläcker! Och vanliga svenska huggormar, diverse majsormar, boor... Jag gillar allt :love:
Utom skallerormar då, de är så sjukt fula :angel: :D

Snygg orm! :love:

Jag är ju helt såld på boor.
Deras storlek och trevliga humör gör att dom passar mig.

Morelia Viridis (grön trädpyton) är som namnet säger oftast gröna. Men det finns exemplar som är närmast klarblå! en mycket vacker orm och jag förstår om du gillar den :love:
Pojkvännen min har en grön sådan. Mycket fina ormar. Ser konstgjorda ut när man tittar på dom!
Johanna

jag själv tycker väldigt mycket om kungspyton..
har själv en fin liten kille.
sen har jag även en majsorm, men måste jag välja en av dom så håller jag fast vid KP:n.
nångång i framtiden när min ekonomi är lite bättre ska jag skaffa
mig en morelia viridis..

jag har också några majsar, men kungspytonen är charmigare på nåt sätt. Dock är det ju roligt att det finns så många fantastiska färger till rimliga pengar på majsormen. Det finns det ju inte på kp direkt
Johanna

Ah är det trädpyton de hette ja :)

Oja, speciellt de blåa :D Älskar gröna ormar men den blåa var ju helt... underbart vacker, så annorlunda liksom! Sån måste jag ha nån gång i framtiden :love:

För tillfället har jag fem majsormar
1.0 butter
1.0 candy cane hurricane motley <--- mycket avancerat :rofl:
1.0 anery A stripe
0.1 anery A motley
0.1 Ghost

Hoppas på bebisar mellan butter och Anery A motley i år och är mycket spänd på om det blir något. Majsormar har så fantastiska färger. Och är ju riktigt trevliga ormar också! utom min stripade han är ett litet monster :D

har en 0.1 svart tjursnok och 0.0.2 majsormar. ena snow den andra amelanistisk. har fastnat för min svarte orm himla mysigt temprament. e de nån mer här som har en sådan?

vad är det för latin på din tjursnok? vi har fyra stycken pituophis m sayi. Dom är dock albiono och ivory ghost. Inte mysigt temprament alls!:devil:

*knapplån*

1.0
0.1
0.0.2

:confused: :confused: :confused:

Jag har sett folk skriva så ibland på andra sidor också, men vadå "jag har 0.0.2 majsormar"? :o

Har det något med kön att göra?
3.2 råttor - tre honor, två hanar? Vaa?!

Stämmer att det är kön :)

Första siffran är antal hanar, andra är antal honor, sen om jag inte minns helt fel är det tvåkönade på tredje och ungar på fjärde. Kan minnas helt fel med de två sista dock.

Men kort sagt, har har 6 råttor: 4 honor och två hanar, dvs 2.4 råttor :)

du har nästan rätt
1.0 är en hane
0.1 är en hona
0.0.1 är en av obestämt kön
det sistnämda är ju mest vanligt på reptiler där det inte är så lätt att kolla könet alltid

Jag gillar majsormarna. Lättsköta, lite mindre å trevliga helt enkelt :)

den heter Pituophis melanoleucus lodingi (stavning?). min har fin fint temprament. aldrig försökt bita eller hugga efternån.

Ok. Men tvåkönade då, var hamnar de?

//Zebran, med 13 söta hermafroditer hemma :love:

Okej, då hade jag ju inte så fel! :) Även om jag bytte plats på hanar och honor.. ;)

Tack för att du redde ut detta åt mig!

Har aldrig hört talas om tvåkönade bland dessa siffror. Men dom borde ju lämligen komma på fjärde plats då?

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit