Ormar (vilken är din favorit?)

Sv: Ormar (vilken är din favorit?)

Snokar är mina favoriter :love:

Jag gillar mjölksnokar, snälla och väldigt vackra ormar
mjolsnok.jpg

en annan favorit är Argentinsk busksnok, de har så vackert huvud!
busksnok.gif

jodå, det är ju sant att det finns otroligt många vackra färgvarianter hos majsormen.
själv vill jag gärna skaffa en butterhane till min väldigt ljusa rödalbino-hona..

Hej!

Jag gillar hette den ametistpyton, men bara för att den är vacker.. skulle aldrig våga ha en sån då vill jag hellre ha söta strumpebandssnokar../Lavinia

Ainon skrev:
Snokar är mina favoriter :love:

Jag gillar mjölksnokar, snälla och väldigt vackra ormar
mjolsnok.jpg

Jag har också en mjölk, tror dock den på bilden är en lampropeltis triangulum sinaloe? mina är en lampropeltis triangulum hondurensis. Hon är dessutom en anery så hon saknar de röda pigmenten, vanliga hondurensisar är röd/orange/svarta

visabild.asp

"problemet" med dessa blåa trädpythons är ju att det oftast är gravida honor, dom får oftast en blå nyans i samband med äggen och blir sedan grönare igen. Nu börjar det dock komma dom som är genetiskt blå. Men honor som blir blåa när dom är gravida ärver inte det på något sätt.

ormen på bilden är dessutom med största sannolikhet en gravid hona. Det ser man dels på att hon inte hänger som en grön trädpython normal gör och att hon är väldigt rund runt "delen" som hänger ner

Aha, tufft såg det ut i alla fall:D Läste lite om ormen på repti.net å d verkar som om dom är rätt svårskötta... Synd, men häftiga var dom iaf:)

Svårskötta och svårtskötta. Vi har en hane (sorong lokalitet) Och han är nog en av de ormar som strular minst, sorongen ska annars vara svårmatad. Men visst dom har vissa krav som kanske är svåra för nån som inte haft ormar innan att tillmötesgå. Skulle man få för sig att köpa en och inte har så mycket kunskap så är det definitivt en äldre individ man ska välja. Ungar kan vara väldigt svårmatade, Dom rör sig ytterst sällan på dagen, men det är mycket action nä lyset släcks

Självklart är den vackraste ormen ögonfranshuggormar som Atheris ceratophora och Bothriechis schlegeli ;)

/Henke

Jag som trodde du bara gillade minimöss Henrik ;)
ögonfransarna är inte helt fel, synd att det är gift bara
Johanna

Hazel skrev:
Jag som trodde du bara gillade minimöss Henrik ;)
ögonfransarna är inte helt fel, synd att det är gift bara
Johanna

Hehe, det också och Mus minutoides (afrikanska dvärgmöss) men tar jag in sådana så dödar frugan mig ;)

Jo att de är giftiga är trisst men det är något man får leva med om man vill ha ögonfransar hemma. Får själv snart hem en naturfärgad Bothriechis schlegeli om allt går som det ska och personen levererar djuret också.

/Henke

Jag hämtar just afrikanske dvärgmöss på expo mitt i mars! ska bli spännande att se hur dom är, har du fått några ungar på minisarna förresten?

Hazel skrev:
Jag hämtar just afrikanske dvärgmöss på expo mitt i mars! ska bli spännande att se hur dom är, har du fått några ungar på minisarna förresten?

Nope, och trisst nog så hade grannen besök av anticimex så jag fick in nått skit i rummet så 2 ormar dog och alla möss och allt som stod nära ventilen :(

/Henke

så du har inga minisar längre? då tycker jag allt du borde få köpa afrikanske minisar :idea:

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 387
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar