Orkar inte mera !

Sv: Orkar inte mera !

Nu har veckan gått, och i morgon ska jag tillbaks till kliniken. På något konstigt sätt har han blivit mkt bättre. :laugh: Han står inte och vilar på benet längre hela tiden och har skrittat på bra de få meter han har fått gå mellan boxen och sjukhagen. Har funderat på om det kan ha varit så att han haft en nerv i kläm.... Men i morgon får jag svar, håll en tumme för oss !

Pris2.jpg

Kenzomedmat.jpg

Ååh hoppas:banana:

själv är min erfarenhet att det alltid är värre än vad jag kan tro:eek:

Tyvärr inge bra ! 2 gradigt halt utan böjprov på rakt spår. Något bättre än sist men han går på med. så de beror troligen på de. Ömmar kraftigt över "rumpan" vid tryck. Så alt. jag fick var att döma ut på en gång, låta vila i box/sjukhage ett par månader eller scint. Så nu har jag bokat scint röntgen måndag 1 april. så nu blir det en lång vecka till att vänta.... Men det känns som de enda rätta. Kan inte bara låta honom gå och ha ont i en liten hage eller ta bort honom utan att veta var det är. så nu känns det SKIT.:cry: Som lite bonus på detta elände så blir det ingen tävling med den andra hästen i morgon, pga att hans ägare (inte jag som äger den hästen) strulat till det. Detta fick jag veta 18,30 när hästen var klar fixad och sakerna packade. Det var bara droppen i dag.....
Så nu börjar jag 9 dagars nedräkning tills vi åker till Strömsholm.

1 september va? Inte första april??

Trist, jag beklagar och lider med dig, men kramar tummarna blå att de hittar något på scint, som går att göra ngt åt.

Hörru.
Är han jämn över korset?

Kan han ha knäckt till SI-leden. när han ryckte av sig skon?
Inte helt otänkbart kanske.

Åt han ngt antiinfl. medel?

Om så går det ju att åtgärda- hoppas o tror på ngt dylikt iom de konstiga symptomen.

Hörru.
Är han jämn över korset?

Kan han ha knäckt till SI-leden. när han ryckte av sig skon?
Inte helt otänkbart kanske.

Åt han ngt antiinfl. medel?

Om så går det ju att åtgärda- hoppas o tror på ngt dylikt iom de konstiga symptomen.

Nej, han är helt sned över korset.
Vad är SI leden ? Och vad gör man år det....
Jag han äter kortison. fick nytt recept på annat antiinfl. som jag ska hämta i morgon. De han får nu får det bara använda i 10 dagar...

Man kan korrigera SI leden, men oftast finns följdproblem i ländryggen pga detta. Så bägge dessa måste åtgärdas, och sen även genom diagonalen.
Tveksamt dock om detta ska göras medan hästen verkar ha akuta symptom, kanske bör man vänta lite till.

Min humankiropr. säger att ju förr man kan åtgärda felställningar- desto bättre. Annars kan ev. infl. fortgå o göra en permanent skada.
Det sker ju en retning så länge felläget är.

Prognosen för fullt tillfrisknande är bättre ju fortare man fixar till det.
Dessutom så avlastar man på resten av kroppen o får en massa ej önskvärda bieffekter.

Jag tycker du gör klokt i att scinta innan du bestämmer dig för ev avlivning.:bow:

Det är så svårt att ställa diagnos på "utsidan". När min numera 5 åring skadade sig som ett åring var vik distriktsvet övertygad att hno brytit lårbenet, och rek avlivning.

Men efter många om och men så fick vi henne till Strömsholm och där visade det sig att det var huden som lossnat från hela lårmuskeln (syntes inte utifrån mer än ett litet sår som en femkrona).

Vet inte om du var på ATG i Täby, för ifall de ville behandla SI leden så lär väl Ingela ha gjort det på plats?

(Sedan gällande HL så finns de de som avgudar honom, och de som ifrågasätter.)

Jag håller tummarna för er fram till den 1 sept.

Om han nu var sned på klinikbesöket- vad sas om det?

När jag var inne med min såg man inte ens det(inte jag heller:angel:) o förutsatte att det var knät som reagerade vid böjprovsreaktion- högt upp.

Innan jag anlitade HL så såg jag honom fixa till min väninnas häst som hade klippkort på alla möjliga kliniker o spec. hovslagare.
Ja det var magic- såg det själv.
sen fixade han till min val- som fick tillbaka gnistan- bara sådär.:banana:

Han har kollat mitt sto flera ggr, men kollar först o har aldrig manipulerat henne- för att det inte har behövts.

Har senare även sett hästar i min närhet blivit bra- som har haft diffusa rörelsestörningar.

Jag är en skeptiker o har tagit ut andra som har varit klart tveksamma i sitt utövande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Min häst skoddes av bak förra söndagen(26e april). Har promenerats och ridits(uteritter) efter det och gått väldigt bra. Idag så...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 510
Senast: Tsaren
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 535
Senast: Sasse
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka