Orkar inte mer!

Sv: Orkar inte mer!

Låter jättejobbigt !

Min hund tokdrar och skäller ( glatt/ilsket beroende på hund ) eller lägger sig och vägrar röra sig till mötande har gått förbi. Är det is på marken kan jag dra honom efter mig ( golden ) :crazy:

Beroende på situation så berömmer jag el. säger NEJ ! Låter honom inte springa fram mot någon annan varelse. Försöker rikta uppmärksamheten mot mig men inte så lätt alla gånger. Att han lägger sig är skitdrygt men svärföräldrarna som har honom på dagarna och min sambo tycker att det är så gulligt ända tills dom har bråttom någonstans.:angel:
 
Sv: Orkar inte mer!

Toppen, du!

akktern, om inte Piru lyckas hjälpa dig så har han numret till goa gubbar i värmland.
 
Sv: Orkar inte mer!

Det ska nog inte var nåt problem bara man kommer dit o få se hunden. Såna grejer kan vara enkla bara man ändrar små saker eller så kan det vara lönt i helvete men som tur är har jag lite kontakter i värmland som kan hjälpa oss om jag kör fast. Så nog får vi ordning på den det tror jag med all säkerhet.
 
Sv: Orkar inte mer!

Det ska nog inte var nåt problem bara man kommer dit o få se hunden. Såna grejer kan vara enkla bara man ändrar små saker eller så kan det vara lönt i helvete men som tur är har jag lite kontakter i värmland som kan hjälpa oss om jag kör fast. Så nog får vi ordning på den det tror jag med all säkerhet.


Du ska inte komma upp till Lycksele en sväng också? :angel: :)
 
Sv: Orkar inte mer!

Nej jag är ingen råttjägare utan jag håller på med hundar :devil:

Sen ska inte folk sitta och tro jag är nån världsmästare jag är nybörjare jag med, bara hållt på aktivt med hund i 6år.
 
Sv: Orkar inte mer!

Men du vet ju vilka världsmästare det finns. Det räcker ju med att känna rätt folk för att vara världsmästare. Eller i alla fall självutnämnd expert. :angel: :D
 
Sv: Orkar inte mer!

Men du vet ju vilka världsmästare det finns. Det räcker ju med att känna rätt folk för att vara världsmästare. Eller i alla fall självutnämnd expert. :angel: :D

Ja men hon kan ju hjälpa dig, för enligt henne kan ju jag inte ett skit om någe o ens disskutera korgarbete på skyddshund är ju inte ens o tänka på o göra hahahahahah
 
Sv: Orkar inte mer!

Självklart! :) Eller ännu bättre, jag skickar ner Isa till dig, så behåller du henne där tills hon är snäll! :) (fast problemet är väl våran kombination)
 
Sv: Orkar inte mer!

Tänkte bara uppdatera lite här :) Idag har PIRU hjälpt mig med min vovve, och sagt åt mej vad jag måste ändra på för att det ska fungera, har mycket till läxa nu ;) Och han blev jätteduktig efter en stund :) och mycket mer koncentrerad på mig , men hade mycket mer respekt för PIRU såklart, men nu vet jag hur jag ska fortsätta jobba med honom :)
Och han sa till mej att det inte är något monster jag har iallafall, ;)utan en väldigt snäll men stressad hund som behöver mer lydnad. På slutet så satt min hund brevid mig med löst koppel och hans hund var bara några meter ifrån, kändes jätteskönt att han inte är totalt blockerad :)
Men som sagt mycket jobb kvar, men det känns mycket mer hoppfullt nu, när jag vet att det går.

PIRU: tack, tack, tack! :bow: :bow:
 
Sv: Orkar inte mer!

Det har gått bra :) bara sett hundar på håll idag, men jag tränade varje gång vi mötte folk på cykelvägen så satte jag honom ner och han satt lungt o snällt vid sidan och sen fick han massa beröm :) jag tog med mig hans halvt uppätna kampknut (s¨ån där flätad) den var lätt att ha i fickan o så fick han leka med den när han varit duktig, det var uppskattat :) då var jag helt plötsligt lite roligare :)
 
osäkerhet

hundens beteende beror antagligen på osäkerhet!
jag råder dig till att kontakta en mycket kunnig instruktör elelr hundphsykolog!
 
Sv: osäkerhet

hundens beteende beror antagligen på osäkerhet!
jag råder dig till att kontakta en mycket kunnig instruktör elelr hundphsykolog!

hahahaha va tror du jag sa åt henne i går då?
Vi har redan löst vart problemet ligger i bara larvigt med hundpsykologer o fan o hans moster.
 
Sv: osäkerhet

Jag vet att han är osäker. Det har jag vetat länge, och kämpat med. Nu har jag ju fått hjälp, och det fungerade mycket bra, hunden var också nöjd och det är mest jag som ska jobba på att vara mer konsikvent och ha bättre timing, samt slappna av. Så hunden får en trygghet i mig. Varför ska jag kontakta en hundpsykolog när denna träningen fungerade?? Och givetvis fortsätter jag träna för instruktör med lydnaden.
 
Sv: Orkar inte mer!

Skönt att det löste sig med sin hund! Eller iaf att du kommit på rätt spår!

Måste bara ställa en liten följdfråga:
Min granne har också en vit herdehund, och han får lätt spader så fort han ser en annan hund, han reser ragg och blir RÄDD i hela kroppsspråket. Alltså, det går inte att ta fel på det och tro att det är aggression, utan han blir rädd. Han blir ibland rädd för människor också. Detta kom när hunden var mellan 6 och 9 månader.. när han var valp lekte han jättemycket med mina hundar, men nu har de inte lekt på evigheter. Trodde först det var spökåldern, men den borde han ha växt ur nu..
Är detta ett vanligt beteende hos den rasen? Det är ju stora starka hundar, varför reagerar de sådär? Har alltid trott att det bara är han, men jag känner ingen annan vit herdehund, så nu blev jag fundersam... Nån med erfarenhet?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 527
Senast: BornAgain
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp