Det har varit problem hos Folktandvården under många år. Tandläkare vill inte stanna. Arbetsmiljön är under all kritik. lönerna är dåliga. Stress osv. Jag kan inte låta bli att fundera på att låga löner har något att göra med den här försäkringen folk har. Det stoppas in patienter efter patienter efter patienter, ja ingen rast och ingen ro, som sjukvården i övrigt. Sägs det vad jag förstått.
Jag själv bytte till privat 2008 efter att ha mått dåligt i flera år och lider av sådan jävla rädsla att det är svårt att bara gå dit, före bytet var det ännu värre. Allt pga Folktandvården. Fick världens bästa privata tandläkare, inte dyrare än Folktandvården men fan så mycket bättre. Gick i pension för två år sedan men jag är kvar på privata mottagningen. Varför skulle jag byta från ett ställe som har tid för mig, tar sig tid, är rädd om mig och är försiktiga, till ett ställe som lider av det motsatta? Ett ställe som håller fast mig när jag är rädd, som behandlar mig illa, där jag måste träffa nya personer varje gång, där man är stressade och inte tar det lugnt osv?