Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan irritera ihjäl mig på en speciell kund som på ett skämtsamt sätt alltid ska leda in samtalet på att det går så himla bra för mitt företag så jag minsann kunde vara ledig (eller i verkligheten ute på jobb) när han var där sist eller att jag har råd med en sån flott bil (Suzuki Vitara årsmodell -04).

Jag kan också reta upp mig på när jag sitter där i min flotta Vitara och mina medtrafikanter svänger ut precis framför mig på huvudleden och kör 5-10km/h långsammare än tillåtet. Händer typ VARJE dag oavsett årstid på en viss sträcka. Försöker att skratta när det händer men jag låter mest konstig och lite förtvivlat hysterisk.

Antikrundan.

Och personer som korsar gata/cykelväg utan att se sig om. Så jag låtsas inte se på långt håll att de kommer gå ut rakt framför mig utan att se sig om, så jag cyklar jättenära, plingar sen förvånat/argt när de går ut i gatan och måste göra en stor cykelomsväng för att inte köra på dem. Hoppas att de blir uppskrämda och inte gör om det! /MVH Trafikantuppfostraren

Folk på sociala medier som vill ha råd gällande extrema I-landsproblem, så som: "Jag kan inte välja mellan äggskalsvit och gräddvit på mina väggar. Vilken färg ska jag ta?", komplett med bild på två närmast identiska nyanser. Jag får "Tänk på barnen i Afrika"-tvång och vill skriva "Ingen bryr sig om din jävla vägg ditt bortskämda as!". Observera dock att jag aldrig lever ut dessa impulser ;).

Snälla, fotografera den och dela med dig av din vrede! :D Man kan ju inte låta bli att fundera över vad det är för en sadist som skapat ett sådant missfoster och släppt ut det på vägarna, med ett så stötande resultat?

Jag ägnade helt orimligt lång tid åt att googla efter dels "buss 62 Göteborg" och dels "kort buss västtrafik" igår men fick inte fram den. Jag återkommer när jag lyckas se den.

Jag stör mig på hyllplaceringen av jordnötssmör i butiker. De står alltid bredvid sylt och marmelad. Som om penaut butter jelly sandwich är det enda sättet att använda jordnötssmör!? Som om det ens är vanligt över huvud taget i sverige!? :rage: Irriterar mig på det varje gång jag köper det.
På det temat stör jag mig på placeringen av havregryn. Det är för farao ingen frukostflinga, det är något man använder när man bakar! :rage:

När folk inte svarar i telefon när jag ringer. Blir så orimligt irriterad (under min mest pubertala fas i tonåren blev jag så arg så jag bet i min mobiltelefon. Var ett snyggt bitmärke i den sen :up: )

Folk som använder den där förbannade liketumjäveln när vi chattar på messenger. Är det jag skriver så jävla ointressant så du inte ens förmår dig skriva ett svar?!?

Inser att den röda tråden är att jag har väldigt stort ego och tycker att jag är oerhört viktig. Sympatisk! :D

Varje gång någon uttalar sig tvärsäkert om något de inte har en susning om dör ett litet fluffig djur.

Detsamma gäller när någon svarar på en tråd - gärna med ett exempel på ovanstående - utan att ens ha försökt läsa den så att den missar uppdateringar, svar på frågor och inte minst tidigare tvärsäkra uttalanden om sådant folk inte har en aning om som blivit rättade av folk som faktiskt kan något.

Kära tråd, förlåt om jag är en glädjedödare nu men...

Du har möjligtvis inte under dessa månaders irritation ägnat en tanke åt att den där fisken helt uppenbart är sjuk och att du kanske faktiskt behöver göra nånting åt det, annat än att muttra fiskjävel när du ser den?

Fisken är enligt flera experter fullt frisk så det behöver du inte oroa dig över.

Kan man ta en fisk till veterinären? :confused:

Jag kom på två saker som får mig att brinna mer än något annat:

* människor som pratar i mobilen på bussen eller i väntrum. JAG VILL INTE HÖRA! Om två pratar med varann, helt okej, då finns både sändare och mottagare. Men när sändaren sitter och babblar rakt ut i luften så måste jag liksom lyssna och jag blir vansinnig.

* folk som säger "Ja bah han bah å ja bah å då han bah". Prata som folk, SNORUNGAR!

Den dag de här två kombineras - alltså att någon sitter och ja bah-ar i mobilen på bussen - då hamnar jag på strokeenheten.

Men herregud, 5 sidor med inlägg och en hel hög med diskussioner om fb men INGEN har tagit upp selfie kommentarerna!!!
*lägger upp en halvtaskig (läs helt jävla värdelös suddig(för 9635345342 gången denna veckan))selfie*
*ååååhhhh finis <3 <3 <3*, *du är så vacker*, guuud så söt du e!*, *min vackra* etc etc.

Herregud EGO MUCH!!

Och alla satans jävla citat från låtar eller vad det nu kan vara a la typ: *ÅÅhh livet bara flýger förbi, saknar dig såjag kan dö, du var mitt allt och mitt inget!!' vill inte leva utan dig*
Så folk känner sig tvungna att kommentera en massa hjärtan och pussar och jag finns för dig, fast man mycket väl vet att personen i fråga bara vill ha uppmärksamhet.

vill bara skrika på folk och och och ,ge dem en faceplant med en stol!! :mad::mad:

Hmm, kände att det nog irriterar mig. En liten smula. kankse..:rofl:

- När folk upprört skriver i grupper på Facebook att de nu minsann ska gå ur denna skithelvetesanalgrupp för att alla är så dumma. Och sen ska folk skriva att "neeej söta rara lille Lotta, stanna! Vi älskar ju dig"

Gå ur grupphelvetet bara. HERREGUD.

- När det blir utspelade meningsskiljaktigheter som går över styr och hela tråden blir värdelös och mil ifrån ämnet för att A tycker minsann inte som B och sen kommer resten av hela alfabetet för att visa vilken sida de står på. Det slutar med att man bestämmer att släppa det för att diskussionen inte leder någonstans men likt förbannat måste någon kommentera på det man nyss sagt att man skulle släppa :rage: :banghead:

- Folk som lägger energi på att kommentera trolltrådar/trollinlägg. Och försöker föra en vettig diskussion med denne.

- Symmetri. NEEEJ man ställer inte blomman på mitten av bordet :banghead: Eller har perfekt mellanrum mellan ljusstakarna (som är av jämt antal :yuck:)

En fiskjävel vägrar simma normalt, istället för att simma runt vågrätt som normala fiskar gör simmar han lodrätt, med munnen neråt. Först trodde jag att den var döende men nejdå, han har fortsatt simma runt sådär i flera månader. :rage: Jag blir så fruktansvärt irriterad på honom och när jag har en dålig dag får jag lust att skaka runt akvariet och skrika åt honom att han får för helvete simma normalt!
:rofl::rofl::rofl:

Jag stör mig på att jag får en massa "Grattis! ☺☺" på Facebook när jag fyller år. Inte när det är nära vänner och familjen som skriver. Men när det är personer som jag senast kommunicerade med på förra årets födelsedag genom det pliktskyldiga "Grattis ☺☺" som skrevs då, det gör mig vansinnig!
I år höll jag på att skriva något spydigt i stil med "tack för alla grattishälsningar, vi hörs väl av om ett år igen då ☺"

Min telefon kan jag bli vansinnig på!! Jag skriver "vad gör du?", trycker på skicka och det sända meddelandet lyder "bad hör ju?" :devil:

Ändrade planer är ett stort störningsmoment i mitt liv. Till exempel: jag och kompisarna bestämmer att vi ska mötas på plats A och gå för att äta på restaurang B. Men då ska kompis C bara gå in på en affär först, och kompis D ska bara titta på 345 tröjor på 14 butiker och ska vi inte äta på den där restaurangen istället? Mwaaaaarrrrrrggg :devil::devil::devil:

Det största störningsmomentet är ändå att jag blivit så fruktansvärt dålig på att skriva och formulera vettiga meningar.:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka