Orimliga saker som stör dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir också knäpp på finlandismer. Nu kanske ni inte vet hur hemskt det låter, men det kanske går att beskriva med lite exempel.

"Sätt byxbultarna över skorna" (Sätt byxbenen över skorna)
"Man måste sätta kurakläder" (Man måste klä på sig regnkläder)
"Ja slapp och fara" (Jag fick möjlighet att åka/Jag kunde åka)

JAG DÖR! ALLVARLIGT!

Jag stör mig på att jag får en massa "Grattis! ☺☺" på Facebook när jag fyller år. Inte när det är nära vänner och familjen som skriver. Men när det är personer som jag senast kommunicerade med på förra årets födelsedag genom det pliktskyldiga "Grattis ☺☺" som skrevs då, det gör mig vansinnig!
I år höll jag på att skriva något spydigt i stil med "tack för alla grattishälsningar, vi hörs väl av om ett år igen då ☺"

Skriver under på denna! Jag har slutat gratta folk på Fb om jag inte hade kunnat ta upp telefonen och göra dito. Finns ju ingen som helst poäng med att man ska gratta en person man pratar med typ en gång vart tredje år. (Men man vill ju ändå inte ta bort dem från fb för det är ju lite kul att veta vad folk hittar på lite sådär :o:o:D)

Stör ihjäl mig på när någon i familjen inte sköljer ur sitt glas när de druckit mjölk/juice så det är en vit/gul hinna på botten. Eller när någon inte sköljer bort smöret från smörkniven utan bara kastar ner den i diskhon. För att inte tala om när någon struntar i att byta den tomma toarullen eller när någon manlig familjemedlem inte lägger ner ringen på toan när de kissat. Dagens i- lands.

I stallet stör det mig hur mycket som helst när den som släppt ut hästarna på morgonen hängt upp min grimma slarvigt. Hemska tanke om den till och med hänger uppochner, i nosgrimman, en riktig styggelse.

Samt de här personerna, tack och lov ganska få, som redan varit uppe i tråden, som skriver om hur dåligt de mår i sociala medier och sen inte vill säga vad det är.

Jag stör mig på att jag får en massa "Grattis! ☺☺" på Facebook när jag fyller år. Inte när det är nära vänner och familjen som skriver. Men när det är personer som jag senast kommunicerade med på förra årets födelsedag genom det pliktskyldiga "Grattis ☺☺" som skrevs då, det gör mig vansinnig!
I år höll jag på att skriva något spydigt i stil med "tack för alla grattishälsningar, vi hörs väl av om ett år igen då ☺"

Jag har tagit bort så det inte går att se när jag fyller år. På det sättet slipper man alla grattis förutom av dom som faktiskt kommer ihåg det utan Facebook :)

Favoriterna är IKEA (mest pga har jobbat där och är eventuellt något partisk) och Västtrafik :D
Västtrafik:

"Tycker att spårvagn /buss kan ha information inspelad? i högtalarna om att du som tar upp extra plats med väska eller sitter på yttre säten ska ge plats åt andra resenärer ser tyvärr ofta detta.Många resenärer sitter med sina telefoner och låtsas inte se att folk går stå i gångarna"

Han vågar alltså inte säga till själv, stackarn :laugh:

Jag kan irritera ihjäl mig på en speciell kund som på ett skämtsamt sätt alltid ska leda in samtalet på att det går så himla bra för mitt företag så jag minsann kunde vara ledig (eller i verkligheten ute på jobb) när han var där sist eller att jag har råd med en sån flott bil (Suzuki Vitara årsmodell -04).

Jag kan också reta upp mig på när jag sitter där i min flotta Vitara och mina medtrafikanter svänger ut precis framför mig på huvudleden och kör 5-10km/h långsammare än tillåtet. Händer typ VARJE dag oavsett årstid på en viss sträcka. Försöker att skratta när det händer men jag låter mest konstig och lite förtvivlat hysterisk.

När det händer svär jag. Om jag svär tar jag inte ut min ilska med gaspedalen. När särbon pratade med sin bror när jag körde och det var någon jävla idiot framför mig hade hans bror sagt: "Aha, hon låter som dig när du kör!" :D

Jag stör mig på ordet "mysa"... :yuck: Och nu blir det helg så det kommer florera på fb under nästkommande 3 dygnen.

Jag vet en kille som jag var lite intresserad av som 15,16-åring, han skickade ett sms där han frågade om vi kunde träffas och mysa lite... Jag kräktes lite i munnen,sen svarade jag att han var nog inte den rätta för mig.

Sen stör jag mig på folk som ska prata för pratandes skull. Har man inget att säga går det faktiskt att sitta tyst en stund! Min mor är expert på det och jag gjorde misstaget att följa med henne en heldag till veterinären (40 mil tor) och jag var beredd på att be henne droppa mig på närmaste tågstation.

Sen folk som ber en läsa tex en artikel i nån tidning och kastar fram den framför ansiktet,sen står dom och pratar för fullt om något helt annat,medans man ska försöka läsa och ta in vad som står i texten! :rage:

Tex: "Du,du MÅSTE läsa den här,jätteintressant artikel om hästarnas utfodring!"

*Börjar läsa*

"Förresten,har du hört att Kalle ska skaffa höns? Sen skulle Arne visst åka till Turkiet UTAN frugan, tror du dom har nån fnurra på tråden?"

:meh:

Aha, är det den som går mot Redbergsplatsen därifrån? Den har jag sett hundratals gånger men aldrig tänkt på att mäta den :confused:

Ja precis! Kanske har de bytt ut den mot en vanlig buss tillslut, jag har inte varit där på väldigt länge men jag har då och då sett andra bussar i samma form i Brunnsparken men då har det inte funnits någon logik i vilka linjer. Ser du den igen kan du fundera på om den inte ser jävligt provocerande ut.

Ja precis! Kanske har de bytt ut den mot en vanlig buss tillslut, jag har inte varit där på väldigt länge men jag har då och då sett andra bussar i samma form i Brunnsparken men då har det inte funnits någon logik i vilka linjer. Ser du den igen kan du fundera på om den inte ser jävligt provocerande ut.
St Sigfrids plan är min hållplats så jag kommer säkert att se den igen! Kommer att hoppa en vagn och vänta ut den om det behövs. :up:

Alltså jag blir GALEN på det där!!!

Och på folk som står PÅ en i kön i tron om att det går fortare om de står och flåsar en millimeter från min nacke :banghead:. Blir seriöst galen på dem.
I sådana lägen brukar jag ta min korg, när jag tömt den, göra mig jättebred och säga URSÄKTA MIG så att de måste flytta sig när jag ska stapla korgen bland andra korgar :devil:

Svårare med vagn dock, den har man ju framför sig.

Och på folk som står PÅ en i kön i tron om att det går fortare om de står och flåsar en millimeter från min nacke :banghead:. Blir seriöst galen på dem.

Jag säger till. Jag vill inte ha någon som hostar och nyser på mig eller få en astmaattack pga deras parfym. Stör de sig och tycker jag är en kärring skiter jag fullständigt i det :devil: En förkylning tar mig dubbelt så lång tid att hämta mig ifrån jämfört med någon som har ett normalt immunförsvar.

Jag kan spinna vidare. Folk som lägger upp sitt mjölkpaket på bandet, och sen står kvar i början av bandet fast framförvarande människa betalat färdigt och är på väg bort!! Istället för att gå fram en meter så att nästa kan börja lägga upp på bandet. :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka